Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet je doen als een bedrijf niet reageert op mails en aangetekende brief.?

We hebben orde getekend voor een traprenovatie, alleen we kwamen er achter dat het ergens anders stukken goed koper was bij een andere bedrijf.

We hebben toen na 3 dagen een mail gestuurd om het te annuleren. Hierop hadden ze niet gereageerd. Toen nog 2 maal een mail gestuurd waarop ook niet gereageerd is.

Na 4 weken een aangetekende brief gestuurd dat ze als ze niet binnen week niet hebben gereageerd dat de annuleren afgehandeld en goed gekeurd is zonder consquenties.

Hierop hebben ze ook niet gereageerd.

Kan ik nu ervan uit gaan dat annulering afgehandeld is. Of kan het bedrijf nu nog aanspraak maken op evt. Kosten?

Het bedrijf zou ook tussen 2 a 3 weken contact op nemen voor een planning dat hebben ze ook niet gedaan. Nu al zn 6 weken geleden.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Overig
3.8K
paulus811
4 jaar geleden
Waarom bel je ze niet op of ga je er langs? Als jouw mail in de spambox verdwijnt krijg je waarschijnlijk nooit een reactie.
Pieterke
4 jaar geleden
Je zou kunnen kijken of je op www.klachtenkompas.nl een klacht in kunt dienen. Dat is een site van de Consumentenbond. Maar of je dan een reactie krijgt is maar de vraag.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De eerste vraag zou moeten zijn: kan er wel geannuleerd worden. Door een opdracht te geven verbindt je je om de dienst af te nemen en daarvoor de overeengekomen prijs te betalen. Kijk dus na wat het bedrijf in de algemene voorwaarden heeft staan over annuleren en, als dit kan, de wijze waarop dat moet gebeuren.
Uitgangsregel is (net als bij een winkel): koop is koop.
.
.
Zie de bron voor wat meer informatie
Als annuleren mogelijk is, kan de opdrachtnemer kosten in rekening brengen die hij al gemaakt heeft.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 23 februari 2020 16:17: tekst
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Annuleren kan altijd. Ik ben van bewust er evt kosten aan zit. Alleen als ze niet reageren op de mails en brief. Dat is het aan het bedrijf op daarop te reageren en als ze dat niet doen is het toch op een gegeven moment toch afgehandeld. Tot hoelang moet je nog wachten dat ze reageren.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding