Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat heb ik te zoeken in een kerk ?

ik ben best wel gelovig ik sta er wel voor open.
enkel heb ik nooit een bijbel of binnen een kerk geweest.

terwijl ik het wel belangrijk vindt, enkel zie ik er geen bezigheid in..

zou het belangrijk wezen om naar de kerk te gaan, of een bijbel te lezen ??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Tsja, als je in de Bijbel zou lezen, in het boek Handelingen in het Nieuwe Testament, dan zie je daarin dat de eerste Christenen elke week een keer bij elkaar kwamen op een vaste plaats, en dat werd dan de kerk op den duur. De plaats waar de gemeente van Christus samenkomt, om te praten over wat ze geloven en om te bidden en te zingen.
Het praten is tegenwoordig uitbesteed aan de dominee of de pastoor, maar in de koffiekamer na de dienst wordt er heel wat afgepraat.

Tegenwoordig ga ik niet meer zo vaak naar de kerk. Maar ik mis het wel. Als je vaker gaat raak je je er ook meer van bewust dat je erbij hoort, en dat is prettig.

Zoiets?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In jou situatie zou ik eerst proberen te begrijpen wat mijn gevoel zegt want in de kerk kan je niets vinden.
De kerk is net als een Internetcafé daar heb je niets te zoeken als je al een laptop met wifi aansluiting hebt. Wat ik daarmee bedoel is dat als je gelovig bent of je voelt dat er is iets meer dan wat wij kunnen zien en voelen met onze 5 zintuigen dan heb je de belangrijkste middle om zelf naar een antwoord te gaan zoeken. Ik zou zeggen ga maar lezen en onderzoeken zoveel mogelijk, en als je vragen hebt praat daarover met mensen, tot dat je de juiste weg voor jezelf zal vinden.
Geloof is persoonlijk iedereen kan jou vertellen dat zijn weg is de enige juiste weg maar dat is iets wat je zelf moet bepalen.

Wat betreft de bijbel - het is een heel goed boek om te lezen tijdens je zoektocht want je kan het heel vaak lezen en toch verveelt het nooit, want het is een oneindig diepe bron van wijsheid. Oppervlakkig gelezen is het een super goed, spannend en dramatische verhaal, maar als je gaat in verdiepen dan ontdek je een wereld van vragen een antwoorden die je hele leven kunnen bezighouden.

Ik wens je veel succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geloof zit in jezelf, wat je ook geloofd, ik welke God of welke leer, dat bepaal/bedenk je zelf.
Voor sommige mensen is het belangrijk om dit te delen met anderen in een kerk, maar ook voor veel mensen is dit niet nodig om gelovig te zijn. Je bepaalt helemaal zelf hoe je je geloof wilt invullen, het is naar mijn een idee geen goed idee om je hierin te laten leiden door anderen.
Dus mijn advies, een keer naar een kerk gaan om te ervaren of je daar iets vindt/voelt waar je je prettig bij voelt. Zo niet, dan is het niet nodig om toch een goed / gelovig mens te zijn.
Er zijn uiteraard verschillende kerken, dus het kan even zoeken zijn voor je iets vindt waar je bij past (of niet).
Er zijn zware kerken en meer lossere kerken. Of misschien Katholieke of Jehova kerk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je graag naar de hemel wil,je zit daar 24 uur per dag in de kerk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij bent echt, geloof in jezelf en steek daar je tijd in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding