Hoe kan het dat ik door de nieuwe WAB regeling niet vast kan worden aangenomen?
Hallo, ik ben een jonge van 25 met een Wajong uitkering. Ik werkte bij de (C&A Almere - 16uur per week). Ik kreeg een betere baan aangeboden bij (CMS Lelystad - 40uur per week (Logistiek)). Ik heb hier een proeftijd gehad van 2 maanden en kreeg een contract aangeboden, het contract moest alleen via uitzendbureau Olympia lopen. Door de nieuwe (WAB) regeling kon het bedrijf via Olympia geen fulltime contract voor mij regelen, wel was mogelijk een tijdelijk contract. De contractonderhandelingen duurde ook best lang, een hele maand om precies te zijn. Uiteindelijk ging het hele zooitje niet door omdat het gewoon niet lukte. Ik had een baan bij C&A maar moest dat opgeven voor CMS Lelystad, Uiteindelijk zit ik zonder werk. Persoonlijk heeft het ook mijn auto gekost, moest het opzij gezette geld om mijn auto te repareren gebruiken voor bezine voor de 2 maande proefdraaien heen en weer tussen Lelystad en Almere, nu is mijn auto kapot. Mijn vraag is: Hoe kan een nieuwe wet (WAB) voor deze ellende zorgen, waarom is het voor een uitzendbureau nu moeilijk om mij aan te nemen bij CMS Lelystad? Ik voel me nu echt belazerd, ik had werk en heb nu niets meer
Zijn er meerdere mensen in de zelfde situatie wat betreft (WAB)?