Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik het beste doen als ik word lastig gevallen op straat?

Ik ben een meisje van 17 en word vaak lastig gevallen op straat door jongens en oudere mannen. De laatste tijd word ik vaak aangesproken door een man in een auto en rijdt hij vaak achter me aan. Moet ik het juist negeren of duidelijk maken dat hij moet ophouden? In het begin zei ik wel 'hallo' terug, maar de laatste keer negeerde ik hem en werd hij erg agressief en begon me uit te schelden. Wat kan ik het beste doen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Overig
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Beste NootjeV,

1. Bel dit nummer: 0900-8844 Dit is het nummer van politie voor niet-spoedeisende vragen of problemen. Je legt alles uit en geeft zoveel mogelijk hints, bijvoorbeeld zijn kentekennummer en gezichtskenmerken. En vooral niet nonchalant klinken: laat de politie merken dat je bezorgd bent.

2. Praat hierover met je ouders. Dit soort dingen gebeuren en het is niet jouw schuld. Blijf sterk en praat erover.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Als je facebook gebruikt ga live en film het hele gebeuren. ten eerste schrikt dit af en bekenden kunnen te hulp schieten in geval van nood.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
In tegenstelling wat eerder gezegd werd hier. Je mag in dit soort gevallen absoluut gewoon 112 bellen. Je bent 17 en voelt je bedreigt in de openbare ruimte. Het nadeel is wel dat de persoon dan waarschijnlijk begrijpt dat je 112 hebt gebeld. Je zou als je het kenteken weet 0900 8844 kunnen bellen en via daar de wijkagent inlichten. Daar hoef je niet mee te wachten tot het weer gebeurt, dat kan je gewoon nu doen. Maar mocht je je buiten niet veilig voelen: 112!!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing