Mensen die stelen hebben die een afwijking in de hersenen?
Sinds vorig jaar schenk ik als vrijwilliger koffie in een bejaarden tehuis. Wij moeten goed op onze tassen passen want er is een mevr die steelt ( zijn we voor gewaarschuwd). Nu heb ik onlangs gehoord dat ze dit gedrag altijd al had,dus van jongs afaan. Hoe denken jullie er over, is dit nu een afwijking in de hersenen of heeft dit er niets mee te maken! Of kan het zijn dat iemand dit gedrag had in het voorgeslacht en het een paar generaties later weer opduikt.
Bedankt voor jullie reacties, wat ik nog even kwijt wil is het volgende.
XiniX (562) en Rotaluclac (539)Deva (619)Starbless (1134)
Ik weet wel dat er veel steel gedrag zit in onze maatschappij,maar als we allemaal iets terug zouden stelen zouden we een rare maatschappij krijgen. Ik hoor wel eens van sommige personen dat ze niet met een fiets in de stad durven komen omdat hij wordt gestolen, een kennis van mij is al een paar fietsen kwijt geraakt, en van één mevr hoorde ik dat ze al dertien fietsen was kwijtgeraakt. Telkens aangegeven bij de politie.En weet je wat die politie tegen deze mevr zei ? mevr steelt u maar één terug. Begrijpt U waar ik naar toe wil? wat voor maatschappij krijgen we als we naar zulk een gedrag gaan.
Mensen in armoede kunnen gaan stelen! was er niet een een pastoor die zei je mag een brood stelen als je honger had?(en dit vind ik nog begrijpelijk)
Ik hoop dat ik bewaard mag worden voor zulk een gedrag.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.