Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (9)

Het is maar wat je verstaat onder "duur" Je hebt met de juiste koopjes al wc papier vanaf 15cent per rol...

Wil je echter wat beter toilet papier hebben (zacht 3 laags bijv) dan betaal je meestal wat meer... Maar dat heb ik er wel voor over :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat zelfs de armste sloeber niet zomaar z'n gat met een pol gras gaat afvegen?

iig: er zit nog behoorlijk wat techniek achter het maken van WC-papier. Het moet absorberend zijn, zacht genoeg om niet de boel niet kapot te schuren en sterk genoeg om er niet met de vingers doorheen te gaan. De goedkoopste soorten WC-papier zijn echt heel laag geprijsd en zijn van een zo danige kwaliteit dat je echt geen vel meer wil gebruiken dan strikt noodzakelijk is hoor... daar zitten geen luchtkussens in. Wil je meer comfort dan betaal je daar ook (beduidend) meer voor.

De machines die door de fabrikanten worden gebuikt zijn vaak ook door die fabrikanten zelf ontworpen en de ontwerpen worden strikt geheim gehouden door de fabrikanten (een reporter van 'Kijk' omschreef het eens als dat het gemakkelijker is om een rondleiding te krijgen bij de AIVD dan bij een WC-papierfabriek). Je praat dus bepaald niet over apparaten waarbij je bulk korting kan afdingen bij de aankoop. De fabriek zal ook goed schoon en vochtvrij moeten zijn (iig tegen het einde van het productieproces) wil je papier er in de winkel nog als papier uit zien. Ook dat kost geld.
Daarbij koopt niemand geplette rollen. Tijdens het transport gaat daarmee dus ruimte verloren door maatregelen om het papier te beschermen wat het duurder maakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een luxe-product en alle luxe is duur. In India is het niet eens te koop in een normale kruidenierswinkel op de hoek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hangt van de kwaliteit af. je hebt dunne wcpapieren en je hebt ook dikke wcpapieren...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kan het zo duur maken als je zelf wil!
ik weet wel als je hele goedkoope neemt je meer ervan gebruikt
want het veegt niet goed haha
iets duurder doe je wel langer mee
dus ben je goedkooper uit uiteindelijk
maar ja ieder zijn smaak
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja wat dacht je ? voor ze al dat papier opgerold hebben , nou daar gaan heel wat uurtjes inzitten

een goede tip; gebruik het aan 2 kanten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat niemand zonder kan en de mensen het toch wel blijven kopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt duur omdat je het maar zo kort gebruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt zoals met bijna alles, ook in toiletpapier, een ruim keus. Van mooi bedruk zijdezacht dubbellaags toiletpapier tot het ouderwetse schuur matje. Bij die eerste heb ik persoonlijk meer het idee dat je al kleiend de boel aan het uitsmeren bent dan dat je lekker bezig bent.
De tweede grijze variant neemt ten eerste meer vocht op en ten tweede, door de schurende weking, neemt het ook nog eens loszittende delen makkelijk in zijn weg mee.
Nee, lang levn de oude schuurmatten hoewel l ik een vochtige nabehandling niet verafschuw.
En die kunnen wat mij betreft niet zacht genoeg zijn na zo`n spartaanse behandeling, dan heeft het hogedrukgeid mee riets weg van de stip in de japanse vlag althans qua kleur.
De vorm blijft gelijk aan die van Betlehem. Maar aan alles hangt een prijskaartje zo ook aan wc papier. Of lekker schuren vooweinig, of fijn klijen voor veel, maar dan heb je natuurlijk wel leuke roze beertes of blauwe eendjes en ga je meteen naar het asiel om een retriever te scoren.
Ik zeg maar zo, goedkoop hoeft niet slecht te zijn. En daarom is wc papier zo duur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding