Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hallo ik heb een vraag ik heb een American-Stafford en het is een vrouwtje maar zij Trekt zo aan de riem wat zou ik hier aan kunnen doen ?

ik weet niet wat ik er aan zou kunnen doen ik heb het met koekjes gedaan met een tik met de riem maar ook dat niet en ook met een bakje met steentjes maar ook niet

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
598

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er vanuitgaande dat je de film the stafford wifes hebt gezien zou ik adviseren d'r opnieuw door de machine te laten gaan die de chips inbrengt. Misschien een virus, kan vast wel verholpen worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hond links aan de riem naast je laten lopen, wees er zeker van dat de riem slap hangt. Op het moment dat je ziet dat de hond de aandacht niet op jou gericht heeft, draai je 180 gr. om, loopt dus de tegenovergestelde kant op. Tegelijk geef je een forse ruk aan de riem. Denk er om dat je daarbij de hond niet aankijkt. (De hond linkt anders deze beweging naar jou). Als je dit een paar keer herhaalt, is het binnen de kortste keren over. Wel positief belonen, als hij goed naast je loopt, en niet trekt.. Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je moet een flinke ruk aan de riem geven en iets als "foei" zeggen. Desnoods elke meter opnieuw. Niet je geduld verliezen, niet boos worden maar gewoon doorzetten tot ze door heeft wie er de baas is.
Hoe eerder je deze wedstrijd wint hoe beter, in ieder geval niet versloffen, want je moet consequent zijn als je haar de baas wil zijn. Het komt niet zozeer op kracht aan maar op doorzetten. Als je maar aanhoudt zal je er snel genoeg een prettige wandelgenoot aan hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sorry, maar dit moet je dus niet op deze manier doen. Bij aan de riem rukken en foei roepen gaat de hond de link leggen naar zijn baas. Het is uiterst belangrijk dat de hond het idee krijgt dat hij zelf deze actie,de ruk aan de riem, bewerkstelligt. Dit kan alleen als je niets zegt en hem niet aankijkt als je een ruk aan de riem geeft.
Bij het volgen aan de lijn moet de aandacht van de hond op jou gevestigd zijn. Mijn ervaring is dat bij grotere, sterke honden een strop-ketting (! geen prik-ketting) heel goed resultaat geeft. Verder denk ik dat je met een gehoorzaamheids training de band met je hond versterkt en duidelijk maakt dast jij de baas bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding