Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat te doen als je mogelelijk naast een wietplantage woont...?

wietlucht... plantjes op balkon... regelmatig politie aandeur... maar meneer zelf is nooit aanwezig lijkt..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (19)

Als hij er niet is, gewoon plukken en genieten! Nee gewoon tegen pliesie zeggendat ie weg is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Politie bellen.....!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de politie al regelmatig aan de deur komt kun je weinig meer doen dan afwachten tot ze hem wel een keer thuistreffen.

Toegevoegd na 38 minuten:
Hier is een klachten site van de overheid ik hoop dat je dat wat verder brengt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
politie waarschuwen; 0900-8844
doen ze niks, kan je denk ook met het gemeentehuis contact opnemen.

Toegevoegd na 36 seconden:
gemeentehuis wegens stank overlast ;) of moet je dan iemand anders hebben?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verhuizen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoeveel plantjes staan op het balkon, want 5 plantjes mag geloof ik, dus daarom doet de politie schijnbaar niets.

En verraden! niet doen geeft voor oudere mensen een heel naar gevoel. Gewoon praten met deze man/vrouw
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je in een huurhuis woont, kan je de verhuurder bellen. Je hebt recht op ongestoord woongenot en daar hoort geen voordurend aanwezige wietgeur bij. Bovendien trekt het publiek wat mogelijk in de criminele wereld thuishoort.
Controleer ook even of er geen stroom bij je wordt afgetapt. En of er vochtige muren in jouw woning zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op het balkon klimmen en beginnen te knippen en dan rollen en aansteken :D haha ,

Njah politie bellen meer kan je niet echt doen krijgen ze van zelf toestemming voor een binnenval , je zou wel foto's kunnen maken eventueel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de boel in brand steken enneuh......genieten, maar met mate(n)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van het balkon halen en verkopen ...
of foto's maken en vervolgens politie bellen, dan hebben ze bewijs voor het geval ze toevallig ineens spoorloos zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je die meneer ...wel ooit een keer ziet...even zeggen wat je dwars zit...zodat hij de gelegenheid heeft om er iets tegen te doen. En...dan heb je hem in ieder geval NIET gepasseerd. Wat heel veel mensen doen...niets zeggen tegen de persoon in kwestie...maar gelijk naar de politie rennen. Dat vind ik erg schijnheilig. Het begint bij die man...en mocht hij niets doen...kun je altijd nog een klacht indienen. Het kan nog veel erger, qua buren en overlast, geloof me.
Als die thuis zijn en je moet dat kattengejank de hele dag aanhoren...goed voor een dip van hier tot Tokio...
Sterkte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geniet ervan!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doorgeven aan de politie. Dat je naast een mogelijke plantage woont. ivb met overlast.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We wonen in Nederland met heel veel personen. Als we stuk voor stuk bij ons zelf afrekenen vinden we ons zefl zo slecht nog niet.
Een gevolg van het dicht opelkaar wonen is gevoels matig een inbreuk op `t terretorium. Waarom moet ik die trassie van mijn buren ruiken net dat ik boerekool wit eten enz. . Als mijnburen veel geluid maken (en hier begint het al, bij de meeste is de kwalificatie als snel lawaai, dan zet ik een kopteloon op en geniet van mijn eigen muziek. Als hij zo hard staat dat ik mijn muziek niet hoor, dan is er iets mis ,met mijn hardware of hij heeft het te hard staan. Zo ook in Uw geval, hoe erg is de geur (dus niet stank zoals lawaai maar geur, is die geur wel zo erg, is de geur van diesel wel zo lekker. sorry hoor maar Koeiemest stinkt volgens mij niet half zo erg als uitlaatgassen en is niet voor een procent zo ongezond.Is de lucht te storend dan spreek u de bewoner aan of laat een bericht achter en vermeld dat U meermaals tevergeefs heeft gepoogd hem aan het jasjes te komen.
Herhaal dit een keer of drien. Neem dan contact op en politie verklaar dat u overlast ondervindt, meermaal heeft gepoog de bewoner te treffen en drie maal een bericht heeft achter gelaten maar er nier is gereageerd.
Als de overlast echt erg is heeft U een sterke
Mocht dit niet resulteren in het gewenste reslutaat dan kunt contact opnemen met de korpsshef of shef van dienst of een andere leidinggevende, mocht ook dit tot niets leiden, inmiddels heeft u ook de verhuurder verwittigt indien daar sprake van is, dan stuurt u een officiële brief naar de burgermeesterde, eind verantwoordelijke van de politie. In dien U de pech heeft dat U weer op een dood spoor zit schrijft u een officiële brief naar de staatsecretaris van justitie, inmiddels heeft u niet stil gezeten en de media ingeschakelt. Als ook dit geen resultaat heeft kunt U een officiële brief schrijven naar de minister van justitie, inmiddels heeft u al gelobbied bij de tweede kamer.
Als ook daar niets uitkomt naar Brussel en als ze daar ook ingesukkeld zijn naar de europesche organisatie voor de rechten van de mens en als ook dat niets wordt, dan heb je je best gedaan en zul je het maar moeten accepteren, net als die andere flauwekul Vingerafdrukken, id plicht etc)
Je kunt je natuurllijk ook niet teveel storen, je bakt een lekkere cacke en de geur zal je hele huis vullen en je zult geen last hebben van stank tenzijn het een wietcacke is natuurlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elke dag continue cake bakken om de wietlucht te verdrijven??
http://meldmisdaadanoniem.nl/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens met antwoord van mmm,

Wij hadden een jaar geleden ook buren die een wietplantage hadden, ivm met brandveiligheid hebben wij ook de politie gebeld. We hebben alleen eerst onze oom erbij gehaald, hij was namelijk zelf ook politieagent. Me vader was namelijk op het dak aan het werken en hoorde een vreemd geluid vandaan komen bij de buren(het bleek een blower te zijn, een luchtfilter die de stank van wiet weghaalt) Mijn oom heeft dit bevestigd en we hebben de politie gebeld. Ze zouden er naar kijken, 2 weken later nog niks. De weken werden maanden en we belden weer, opnieuw zelfde antwoord: "we zijn er mee bezig."

Toen hadden onze andere buren meld misdaad anoniem gebeld, en voila de volgende dag om 10 uur in de ochtend hadden ze de deur open geforceerd en alle apparatuur en wietplanten werden meegenomen, eigenaars werden aangeklaagd en ze konden gaan verhuizen.

eind goed, al goed dus ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zijn het niet gewoon geraniums???
want wietplantjes hebben wel een grotere bak nodig om te groeien en lijkt me niet handig op het balkon
komen die politie agenten misschien voor iets heel anders aan zijn deur?
want maar bij een vermoeden van wietplantage komt de politie gewoon binnen ook al is meneer nooit aanwezig
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem eens contact op met de wijkagent die voor jou wijk is aangewezen.
Deze mensen zijn meer betrokken met de wijk die ze onder hun hoede hebben en de mensen die erin wonen.
Suc6
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
plantjes plukken, en topjes knippen, wegen , in zakjes doen, en verkopen die hap. Wel zelf regelmatig de politie bellen wegens overlast van de wietlucht die hebt van je buurman. Ze laten jou met rust en jij kunt zakcentje of beter gezegd je schadevergoeding terug gaan verdienen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding