Hoe kun je erachter komen of je iemand stiekem rookt?
Mijn vriend is gestopt met roken, wat ik heel knap vind na 25 jaar verslaving. Hij weet dat ik een hekel heb aan roken (omdat ik niet tegen de stank kan, en ik de gezondheid van mijn vriend erg belangrijk vind), maar van mij mag hij sigaartjes roken op zijn werk omdat ik daar niets van merk (en het dus ook niet kan verbieden). Als hij maar niet in en om het huis en in de auto rookt.
Nu beweert hij dat hij helemaal niet rookt, ook niet stiekem. Hij heeft steeds een aansteker op zak, vind ik vreemd als je niet rookt.
Ik vond een half sigaartje voor de deur waarvan hij beweerde dat die niet van hem was, al komt hier niemand over de vloer die deze sigaartjes rookt.
En had hij opeens een brandgat in zijn jas die er eerst niet zat.
Hij had ook een aansteker van zijn collega gekregen volgens mijn vriend, want die vond ik in zijn zak. Ik vind het gek dat een collega een aansteker geeft aan iemand die niet rookt.
Ik heb mijn vriend al een paar keer betrapt een paar maanden geleden dat hij een doosje sigaartjes had gekocht, omdat ik op de bankrekening iets wilde bekijken. Maar hij beweert dat hij daarna niets meer heeft gekocht aan rookwaar.
Het klinkt flauw, maar aangezien mijn vriend en ik een bijzondere band hebben en we nergens over liegen, zou ik graag dit opgelost willen hebben. Omdat ik er toch mee zit. En ik heb hem dat ook al heel vaak verteld.
Maar hij blijft ontkennen, ook al kom ik met "bewijs" , misschien schaamte of iets anders.
Hoe kom ik er achter?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.