Zijn betaalde malware- en/of antiviruspakketen overbodig ten op zichte van de gratis versies?
Heb als consument nog nooit betaald voor zo'n pakket, zijn er echter hier gebruikers die zweren bij betaalde pakketten en die gratis versies liever zien gaan dan komen?
Toegevoegd na 12 minuten:
En hoe zit het met mensen die Windows 8 en nieuwer gebruiken? Hoe hoog is nog de bereidheid zelfs een gratis virusscanner te downloaden als Windows Defender dat probleem lijkt op te lossen?
Ik zelf heb er nooit behoefte aan gehad
defender is goed genoeg en bovendien als er al een "virus" op komt dan ben je sneller klaar door en herinstallatie te doen dan uren te scannen en nog niet zeker weten of alles weg is windows 10 is daar trouwens helemaal op gemaakt zelf safe boot is al moeilijk te bereiken
Het wordt mijn inzien bijna alles wat je in de toekomst kan doen aan systeem onderhoudt
iets fout ? zet alles er maar opnieuw op Zorg alleen voor een goeie backup liefst losse
files en geen encrypted full backup in een groot archive.
of een goeie online backup
en bedenk daarbij dat heel veel dingen gewoon weer van het internet te plukken zijn
wanneer nodig .
Het scheelt ook ruimte als je dat onderscheid maakt
dus maak ook onderscheid wat echt belangrijk is overigens
Als je een bedrijf hebt eenmans zaak of groter kan ik de noodzaak van een betaalde virus scanner/firewall wel begrijpen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.