Hoe kom ik van een nieuwsgierige, loerende buurvrouw af?
In de flat die haaks op de mijne staat, zit bijna elke dag een vrouw vlak voor het raam. Toen ik er iemand naar vroeg zei ze dat er iets medisch met haar was waardoor ze niet veel van huis kon. Ook zei deze persoon dat haar man niet wil dat ze voor het raam gaat zitten en als hij dat zou weten hij boos op haar zou worden. Maar omdat deze man wel weggaat, gaat ze dan gewoon open en bloot vlak voor het raam zitten. In het begin vond ik het sneu maar het gaat me steeds meer en meer irriteren. Ik voel elke keer als ik wegga of thuiskom haar ogen priemen. Ze schijnt ook aan mensen te vertellen die daar komen over wie wat allemaal doet en heeft in mijn flat. Toen ik een keer de vitrage van het keukenraam haalde keek ze me recht in de ogen en ik keek gewoon recht terug en toen schrok ze en begon opeens rond te lopen maar nu zit ze er weer. Als ik naar de lift loop zie ik in mijn ooghoeken haar hoofd draaien om naar mij te kijken. Naar de woningbouw /huismeester gaan is in dit geval geen optie en ik wil/durf er niet heen te gaan. Iemand een ander idee?
Naar de woningbouw of huismeester gaan is ook zinloos, zij zullen je hetzelfde advies geven.
Wat vind je er zo erg aan ? Laat ze kijken.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.