Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is het effectief om een samenvatting van internet te leren?

Dit, in plaats van er zelf een te maken en leren.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Overig
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Effectief kan het zijn ; mits je zeker weet dat het een goede samenvatting is op het niveau dat van je verwacht wordt, om te zien hoe het moet. Maar in plaats van zelf maken ?? Nee, natuurlijk niet.
Het beste kun je na het lezen van de tekst zelf een samenvatting maken, en deze daarna vergelijken met andere samenvattingen , om te zien of je dingen vergeten bent of teveel hebt opgeschreven, en zo je eigen werk bijschaven. Daarbij kan het werk van anderen dus een prima hulpmiddel zijn, maar GEEN vervanging. En al helemáál geen vervanging voor het lezen van de tekst zelf.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan het beste zelf een samenvatting maken. Als je de samenvatting zelf (bijvoorbeeld handgeschreven) maakt, dan zal je alles al eens een eerste keer genoteerd hebben en dat is al heel waarde vol op zich. Daarna kan je het natuurlijk nog eens leren. Bovendien zijn samenvattingen van het internet niet door jou geschreven en zullen ze hier en daar enkele elementen bevatten die je niet zal verstaan. Zelf leer ik al 6 jaar met mijn eigen samenvattingen, maar als ik iets niet snap dat vraag uitleg aan andere mensen of dan kan ik inderdaad wel een andere samenvatting hanteren ALS HULPMIDDEL. Ik kan je deze methode zeker aanbevelen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als het een goede samenvatting is kan het effectief zijn. Toch raad ik het je aan zelf een samenvatting te maken omdat je door het schrijven meer onthoud, en weet je ook zeker dat er geen onzin in staat. Succes !
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing