Weet iemand misschien iets dat goed werkt om emotie-eten te voorkomen?
Ik weet dat het heel dom is, en ik schaam me er dan ook heel erg voor. Maar omdat je hier helemaal anoniem bent, durf ik het wel te bespreken. Namelijk: ik heb vaak van die periodes dat ik heel verdrietig/heel boos ben. Ik kan sowieso mijn gevoelens niet onder controle houden; d.w.z. verdriet daar kan ik me niet overheen zetten, boosheid wordt razernij, als ik lach kom ik niet meer bij etc. Dus als ik me op de een of andere manier ellendig voel, is er geen sterkere prikkel die zo goed afleidt als eten (ja, nogmaals: het is oliedom van mij, ik weet het). Ik heb (nog) geen alternatief kunnen vinden. Kan iemand mij a.u.b. tips geven? Alvast ontzettend bedankt!
je hoeft je er niet voor te schamen
het is juist heel dapper dat je hulp durft te vragen
Heb je het hier al eens met je huisarts over gehad? Continu van die heftige emoties voelen lijkt mij erg vermoeiend, mogelijk is er wat aan te doen. En nogmaals, het is NIET dom. Veel mensen hebben last van emotie eten, als je zelf moeite hebt om er uit te komen kan je via je huisarts een doorverwijzing krijgen naar iemand die je hiermee kan helpen.
Zeker omdat je ook zulke heftige emoties hebt de hele tijd, denk ik dat er iets anders achter zit, dat je eetbuien een symptoom hiervan zijn.
De eerste stap heb je al gezet door je probleem hier aan ons voor te leggen. De volgende stap is hopelijk dat je anderen of een steungroep in vertrouwen neemt.
Je bent één van de vele mensen die met dit probleem kampen. Het is niet dom als je weer zwicht maar knap dat je het aan wilt pakken. http://deelwerkingkortrijk.blogspot.nl/2014/10/praatgroep-kortrijk.html
Ik denk dat je er goed aan doet om hulp te zoeken om beter met je emoties om te gaan.
Dan zullen je eetbuien ook verdwijnen.
Wat is de trigger, oftewel het hoe en waarom .
Zodra je dat weet, is het misschien mogelijk om te leren dit onder contrôle te krijgen en te houden.
Ik hoop het voor je.
Ik heb even gegoogled; hier staat er bijvoorbeeld een artikel over (er zijn nog wel meer artikelen): http://www.ad.nl/ad/nl/1003/You/article/detail/3601796/2014/02/22/Spelletje-Tetris-goede-afleiding-bij-verslavingen.dhtml
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.