Zou het anoniem plussen en minnen op GoeieVraag afgeschaft moeten worden?
Zodra er een antwoord of reactie komt krijg je een berichtje. Zo ook wanneer je naam wordt genoemd.
Zou het een goed idee zijn dat we ook een berichtje krijgen in de trant van 'je antwoord heeft van die-en-die een plus/min gekregen'?
Ik word zelf namelijk een beetje moe van dat eeuwige, laffe, anonieme minnen...
Toegevoegd na 53 minuten:
Misschien goed te vermelden dat mijn vraag niet zozeer de onderbouwing betreft.
Die discussie is al lang en breed gevoerd en de conclusie was, meen ik, dat dit niet haalbaar is. Niet dat ik jullie verbied om deze discussie aan te halen, maar ik zou het fijn vinden als deze vraag kan blijven staan. ;)
Het lijkt mij praktisch vrij eenvoudig haalbaar dat je kan zien wie de plussen en minnen hebben gegeven als je met je cursor op de plus of min gaat staan bijvoorbeeld.
In mijn beleving geef ik niet vaak een min, zeker niet bij ieder antwoord dat in mijn optiek fout is.
Ik doe dit alleen wanneer ik ook de behoefte voel om iets recht te zetten. Het verkeerd informeren kan in mijn ogen in sommige gevallen tot potentieel gevaarlijke ideeën leiden. Een onderbouwde min geven kan antwoordgevers misschien er wat meer toe bewegen een andere invalshoek in ieder geval te onderzoeken, al is dat bij enkele gebruikers ijdele hoop. ;) Ik vind het ook helemaal niet erg om een onderbouwde min te krijgen. Daar hoef ik het niet altijd mee eens te zijn, maar het heeft meermaals tot andere, soms betere, inzichten geleid. Dat we überhaupt een min kunnen geven juich ik wat dat betreft wel toe.
Ik zit niet op het forum ;) @Gesp
Daar zat ik ook al aan te denken, dat lijkt me helemaal niet moeilijk. Het is een basisprincipe uit het programmeren: https://en.wikipedia.org/wiki/Conditional_(computer_programming)
sick "Ik zit niet op het forum ;)"
Heb dus precies een uur of wat een poll geopend met een vergelijkbare vraag. Mag ik je uitnodigen om lid te worden, of is die uitnodiging al eens gedaan? Hij staat hoe dan ook. Ja, het moet blijven zonder wijziging.0%0% [ 0 ] Ja, moet blijven, min moet echter
beargumenteerd worden. 67%67% [ 2 ] x Nee, gehele duimpjessysteem moet weg.0% 0% [ 0 ] Nee, er moet alleen een plussysteem overblijven. 33%33% [ 1 ] Nee, alleen bij feitvragen mag het (minnen) blijven. 0% 0% [ 0 ] Het maakt me niet uit. 0% 0% [ 0 ]
Dank je, maar die uitnodiging is al eens gedaan.
Dit bedoel ik echt niet verkeerd, maar misschien als ik onverhoopt werkloos raak of zo... ;) Al ben ik wel benieuwd naar de einduitslag.
Ik bespeurde al eerder een tendens dat verandering door een groot deel, met name 'ervarener' gebruikers in ieder geval wenselijk is.
Een voorbeeld hoe het ook gaat:
Er wordt naar de naam van een bloem gevraagd.
Ik geef een min met de juiste benaming (die naam blijkt het ook te zijn, 100% duidelijk is dat het gegeven antwoord fout is. Er worden zelfs nog bronnen door anderen geplaatst. Antwoord blijft staan, punt is binnen én zelfs nog pluspunten die ná de min verschijnen. Dat constateer ik méér dan één keer.
Als men de minnen moet gaan uitleggen, komen daar weer reacties op van personen die hun mening aan anderen willen opdringen en vinden dat de uitleg van de min bv in hun ogen kant nog wal raakt.
Krijg je dát weer.
Ook de plussen vertrouw ik niet altijd, als er geen uitleg bij staat. Een antwoord voor een plus hoeft natuurlijk niet 100% goed te zijn, het antwoord kan wel waardevol zijn.
Dat wilde ik even kwijt.
Anders krijg je niet alleen vriendenkliekjes die elkaar gaan plussen, maar kan je ook een minneninfuus verwachten als je iemand hebt gemind. Vaak meld ik het wel als ik heb gemind, maar zeker in het verleden riep ik dan heel wat over me af, tot boze pb's aan toe.
Dat is gebeterd, maar kan natuurlijk ook weer omslaan.
Ik snap je punt wel, maar dat is toch aan moderatie om dat gedrag in de gaten te houden?
Beetje overdreven vind ik,maar ja ik vind het zelf helemaal niet belangrijk, ik let er niet op.
Gaat er toch om of je iemand kan helpen met een goed antwoord toch?
En als iemand het geen goed antwoord vind jammer dan,als je je daar druk om moet maken ..pfff er zijn wel belangrijkere dingen zeg
Laf, niet altijd zo zeer, maar heel irritant. Je weet dan niet wat er fout is aan je antwoord. Als ik onjuist zeg, wil ik dat wel weten. En als het wel juist is, ja dan is het dus een onterechte min. Dus kan de vrager het verkeerde idee krijgen dat er iets onjuist aan is. Gaat er toch om of je iemand kan helpen met een goed antwoord toch? Ja, of dat je in de gaten krijgt dat je eigen antwoord rommel is, en je dus niet de vrager van onjuiste info voorziet. Niet alle antwoorden zijn "vinden". Er zijn vragen die een absoluut geldend antwoord kennen. Als het een meningsvraag betreft, is het handig te weten wat een ander er over denkt, kan misschien het antwoord nuanceren.
Bij minnen zie ik graag een reden: waarom is het antwoord niet goed ? Zit ik op een verkeerd spoor, maak ik een denkfout ?
Bij plussen neem ik aan dat de redenering goed is. Toen ik even wel kon plussen/minnen gaf ik sporadisch een min, maar daar wel een argument bij.
Ja, moet blijven, min moet echter beargumenteerd worden. 53% [ 8 ] x
Nee, +/-systeem moet weg. 7% [ 1 ]
Nee, plussysteem moet overblijven. 7% [ 1 ]
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.