Hoe maak je een polemiek en wat is het precies?
Ik moet een polemiek maken, alleen ik heb geen idee wat het is en hoe het moet. Heeft iemand al eens een polemiek gemaakt?
12.2K
12.2K keer bekeken
Amadea
9 jaar geleden
Andersom lijkt mij handiger: eerst weten wat het is en dan erachter komen hoe je het maakt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja inderdaad. Maar ik weet het allebei niet. Ik weet alleen dat het lijkt op een betoog, en uiteraard weet ik wel wat een betoog is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Welke leraar gaf je deze opdracht ?
( daar zit een aanwijzing in ) .
( daar zit een aanwijzing in ) .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In je eentje kan je geen polemiek maken. Althans je kan er alleen fingeren. Je hebt een tegenstander nodig.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Polemiek
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe zou je daar nou zelfstandig achter kunnen komen ......
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als de aanwijzing is; is het voor school? Ja, het is inderdaad voor school. Ik zit, sorry dat ik dat niet heb gezegd, in VWO4 en moet dus als opdracht een polemiek maken. Ik moet het in een groepje maken, we hebben geen uitleg er over gehad. We moesten voor en tegen argumenten vinden en daar een polemiek van maken.
Ik heb het al geprobeerd op te zoeken, maar verder dan de wikipedia pagina kom ik niet echt. Er zijn niet echt veel voorbeeld polemieken, of een uitleg op internet of zo iets dergelijks.
Welke leraar de opdracht gaf, ga ik natuurlijk niet zeggen.
Ik heb het al geprobeerd op te zoeken, maar verder dan de wikipedia pagina kom ik niet echt. Er zijn niet echt veel voorbeeld polemieken, of een uitleg op internet of zo iets dergelijks.
Welke leraar de opdracht gaf, ga ik natuurlijk niet zeggen.
Amadea
9 jaar geleden
Je hoeft uiteraard geen naam van de docent te noemen, maar de vermelding van het lesvak waarvoor je deze opdracht kreeg is wél van belang. Gaat het om Nederlands, of Maatschappijleer, of Godsdienst?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wikepedia polemiek :
Een polemiek (van het Griekse woord πόλεμέω póleméo, dat oorlog voeren betekent) is een openlijk gevoerde pennenstrijd, die zich vaak afspeelt tussen vakgenoten. Polemieken komen voort uit conflicterende standpunten die opponenten betogen. Een polemiek kan zich manifesteren in elkaar opvolgende artikelen . Hmmm. VWO 4 zeg je ?
Een polemiek (van het Griekse woord πόλεμέω póleméo, dat oorlog voeren betekent) is een openlijk gevoerde pennenstrijd, die zich vaak afspeelt tussen vakgenoten. Polemieken komen voort uit conflicterende standpunten die opponenten betogen. Een polemiek kan zich manifesteren in elkaar opvolgende artikelen . Hmmm. VWO 4 zeg je ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het gaat om Nederlands.
En uit dat wikipedia verhaaltje kan ik niet halen hoe het moet. Erna55 als u het er wel uit kan halen, zou ik het maar al te graag horen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212, bedankt voor de tip!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
..conflicterende standpunten die opponenten betogen.
...in elkaar opvolgende artikelen.
...in elkaar opvolgende artikelen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.