Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Een Russisch meisje wil mij graag ontmoeten in NL. Ze vraagt me 245 USdollar voor het krijgen v. Visa. Hoe weet ik of ze serieus is of op geld uit?

Ze geeft een serieuze indruk in haar brieven(mails), maar wie weet komt ze dus nooit nadat ze het geld heeft ontvangen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Overig
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

ga er ALSJEBLIEFT niet zomaar op in. doe allereerst wat research of de door haar genoemde kosten wel kloppen. ga aan haar hele specifieke dingen vragen zoals waar ze het aan wil vragen, waarom het dollars moeten zijn ( je leeft immers in een euroland ) waarom jij niet naar haar toe kan komen. zo veel mogelijk info vragen en het uiteindelijk zelf bepalen. ik weet niet of je haar al echt heel lang kent. als je haar net een paar maanden kent zou ik het niet doen als ik jou was. voordat je aan vrienden geld gaat vragen moet je elkaar toch al wel een flinke poos kennen.

en waarom moet jij het betalen als zij jou zo graag wil zien? een visum of VISA is niet zo heel duur. ( zie link eerste )

Ik kan begrijpen dat je haar ook wel graag wilt zien en dat je haar ( in elk geval voor je gevoel ) persoonlijk kent. maar toch heb je je twijfels, anders stelde je deze vraag niet. ik vind het een raar verhaal. ik zou het persoonlijk helemaal niet doen, maar dat je haar toch graag wilt ontmoeten kan ik begrijpen.

Hebben jullie al videochat of iets gehad? skype? want als ze van alleen chatten ineens over wil stappen naar persoonlijke ontmoeting in een relatief ver land als Nederland, waar ze de taal, het land en de mensen niet kent? dan is ze, of buitengewoon avontuurlijk, of ze ( als het in het geval van een oplichter al een zij is ) is een oplichter en wil jou 245 euro armer maken.

mijn advies, doe research ( check het bankrekeningnummer na, haar woonplaats, achtergrond, en haar foto's en verhalen ), ga er dieper op in, stel skype voor ( als ze zegt dat ze dat niet heeft is het onzin want een webcam is veel sneller geregeld en veel goedkoper als een reis naar Nederland ) en luister naar je gezonde verstand ( wat je al deed door deze vraag te stellen ). maar ga alsjeblieft niks zomaar overmaken

veel succes want ik kan me voorstellen dat het een moeilijke kwestie is.

Toegevoegd na 1 minuut:
( zie link eerste ) moet zijn zie link eerste resultaat. de eerste link op de google pagina
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ZE IS NIET SERIEUS. Waarom dollars? Waarom geen roebel? Ze bestaat niet, het is een catfish.

Toegevoegd na 45 seconden:
En ja ze wil je VISA niet een visum...

Toegevoegd na 6 minuten:
Bekende scam

http://www.russian-dating-scams.com/scams/first_things_to_know.htm

Toegevoegd na 8 uur:
Kan iemand de minnen verklaren? Door alle posts is al zo klaar als een klontje dat dit om een scam gaat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ze hefet geen 245 dollar nodig voor een visum; ze heeft jouw handtekening nodig voor jouw garantstelling voor verblijfskosten en terugkeer.
9 jaar geleden
Door het geld over te maken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als ze zo begint dan is er geen verdere interesse alleen je geld.
Als ze je echt wil kennen leren moet ze dit zelf investeren en kun je haar nog altijd bij aankomst het geld geven.
Tip : de mogelijkheden om naar het westen te reizen zijn echt niet meer zo streng als toen het ijzeren gordijn bestond.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing