Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Klopt het dat alle wegen naar Rome leiden?

Toegevoegd na 11 minuten:
mooie antwoorden! ik ben erg blij ermee

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
928

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Vroeger wel.
Toen de katholieke kerk nog almachtig was, kon je lokaal verzinnen wat je wilde, maar het laatste oordeel kwam altijd uit Rome.
In de Middeleeuwen betrof dat niet alleen kerkelijke zaken, maar ook wereldse, bestuurlijke kwesties.
Wat je ook wilde regelen, er was uiteindelijk altijd het risico dat "Rome" het zou tegenhouden.

Toegevoegd na 5 minuten:
Er is een tijd geweest, dat elke weg uit een probleem (met name bestuurlijk) altijd naar Rome eidde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Toen de Romeinen nog de baas waren, klopte dat..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is en blijft gewoon een gezegde. Het is maar net hoe je het wilt bekijken. In principe kun je alle wegen naar alle plaatsen laten leiden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, maar wel meerdere wegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik snap het niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kon het spreekwoord tot nu toe als: Vele wegen leiden naar Rome. http://www.google.nl/search?q=vele++wegen+leiden+naar+rome&rls=com.microsoft:*:IE-SearchBox&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7;
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja nu snap ik je bedankt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, jij bedankt voor je vraag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zo mag ik het horen
Ik denk dat we met zekerheid kunnen stellen dat wegen op andere continenten niet naar Rome leiden. Dan zul je toch echt een boot of vliegtuig moeten nemen om op een weg te komen waar dit wel het geval is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
daar zeg je verdomde wat!!!
Dat klopt. Vroeger gingen alle wegen vanuit Rome, dus ok weer terug.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Romeinen legden heel veel wegen aan naar alle delen en kolonies van het Romeinse Rijk om met hun legers snel ter plaatse te zijn in geval van eenopstand. Ook handelaars maakten dankbaar gebruik van deze wegen. Het centrum van het Romeinse Rijk lag in Rome. Dus in die tijd leidden zeker alle wegen naar Rome.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding