Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wie weet welk gedicht dit is? het gaat over een jongentje uit loenen met veels te grote schoenen,?

ik ken wel wat regels maar wil graag het voledige gedicht, en de schrijver weten.
er liep een jongentje over de straat, over de straat van loenen ,de mensen riepen kijk ...hij op de veels te grote schoenen, het lijken wel klompen het lijken wel schuiten hoe durft hij met zulke schoenen naar buiten wel foei.
het jongentje heeft toen midden op straat zijn schoenen maar uitgetrokken. de mensen riepen daar gaat hij met zulke gaten in zijn sokken.

zoiets ging het

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
631

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik kan het zo niet plaatsen, maar het moet wel van Annie M.G. Schmidt zijn. Die had wat met Loenen.
Nadere hulp is welkom.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, het klinkt wel erg Annie.
Maar in de 347 kinderversjes (Ziezo) heb ik het ook niet kunnen vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier idem ; klinkt alsof het van haar zou kunnen zijn, maar komt niet voor in haar volledige oeuvre. Toch nog even verder zoeken dus....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken echt niemand met zulke grote voeten, laat staan dat hij nog behept is met schoenen uit Loenen!! Maar het zal inderdaad wel van Annie MG Smidt zijn, want het klinkt wel echt naar haar gezellige gedichtjes. Succes met zoeken!!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding