Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat moet ik doen als ik een nieuwe lamy coat naar de cleaning gebracht heb en ik kreeg het 2 maten kleiner? ze willen niets vergoeden!?

de eigenaar van de wasserij zegt dat hij niet verantwoordelijk is omdat hij de jas naar een speciaal voor leer cleaning plaats heeft gestuurd.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
914

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Contact opnemen met:

Geschillencommissies Textiel en Schoenen; Textielreiniging, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag; telefoon 070-3105310.

Nee heb je, ja kun je krijgen.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

hij is wel verantwoordelijk , jij hebt hem de opdracht gegeven om de jas te cleanen. hoe hij dat doet is zijn zaak. de man probeert maar wat om niet zijn fout toe te geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als hij je niet gewaarschuwd heeft, toen je hem wegbracht, is hij er zelf voor aansprakelijk, hoe of bij wie hij het reinigen plaats laat vinden. Ik hoop voor je, dat je de aankoopbon van de jas nog hebt, en ik zou eisen, dat hij je dit terugbetaalt. Hij is daar vast en zeker voor verzekerd, want dat zal best eens vaker voorkomen, dat iets niet goed uit het reinigingsproces komt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onzin, hij heeft de klus aangenomen, dat hij het door derde laat uitvoeren is zijn probleem, dat wordt de geschillencommissie of een advocaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een ontzettende eikel. Jij brengt de jas naar hem om de jas te reinigen dus is hij verantwoordelijk.
Als hij dan de jas naar de groenteboer brengt om hem te reinigen met komkommers zou jij een worst zijn. Hij is en blijft verantwoordelijk! Dan moet hij gewoon de claim weer doorgeven aan de leer cleaning.

In dit geval gewoon de geschillencommissie of consumentenbond inschakelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De eigenaar van de wasserij lult uit zijn nek, en weet dat zelf ook. Je hebt een overeenkomst met hem gesloten, wat betekent dat hij verantwoordelijk is voor het goed uitvoeren van de dienst, ongeacht welke derden hij weer opdracht geeft voor de daadwerkelijke uitvoering.

Als hij je niet heeft gewaarschuwd, is hij ten opzichte van jou aansprakelijk voor deze schade. Hoe hij zelf dat geld weer terugkrijgt van de derde partij, is zijn probleem, niet het jouwe.

Als ik jou was, zou ik hem schriftelijk aansprakelijk stellen, en in je brief ook vermelden welke vergoeding je eist. Als hij daar niet goed op reageert, zou ik de geschillencommissie inschakelen met verwijzing naar je brief.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding