Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zijn smileys geel?

Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
in: Overig
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Geel is een basiskleur, vrolijk en SCHREEUWT om aandacht. Veel "eyecatchers" zijn vaak geel gekleurd. Commercieel gezien duidelijk een hit.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Door pacman zijn smilies ontstaan. En pacman was geel.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Volgens wiki:

De film Forrest Gump van Robert Zemeckis uit 1994 toonde op humoristische manier "de uitvinding" van de smiley. Het hoofdpersonage veegde zijn beslijkt gezicht af met een geel t-shirt dat hem werd toegestopt en antwoordde "Have a nice day", wat de inspiratie was voor een zakenman die het moeilijk had. Met dit geïmproviseerde ontwerp kon hij verder.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
De eerste smiley werd getekend door Harvey Ball voor The State Mutual Life Assurance Company in 1963 om het moraal van het personeel te verhogen. De oorspronkelijke icoon was in het geel.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Voor zover ik me kan herinneren kreeg ik vroeger op de lagere school een smiley stickertje onder aan de les als deze goed was gemaakt. En deze stickertjes hadden alle kleuren van de regenboog. En dan heb ik het over de periode '79 - '85...

Dus waarom ze nu geel zijn? Het zal wel iets met de bekende bits en bytes te maken hebben dat daar de kleur geel uit komt...
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Geel is gewoon de mooiste kleur ter wereld. <3
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing