Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zie je als je over het platteland rijdt bij bijna elke boerderij een oude badkuip of halve (plastic) ton of container naast de oprit liggen ?

Ik had er eerder nooit zo op gelet, al heb ik ze beslist wel eerder gezien natuurlijk, maar vandaag heb ik vijf uur over het platteland gereden, en begon het me ECHT op te vallen. Onder eentje dacht ik een varkenskop uit te zien steken........

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
8.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De kadavers van dode dieren moeten tegenwoordig aan de weg liggen,als ze worden opgehaald.
En wel zo dat er geen vogels of andere dieren bij kunnen komen
De kadaver wagen zoals wij die hier in de buurt noemen,die mag niet meer bij de boerderij op het terrein komen.
Dit in verband met de overbrenging van besmettingen.
Dat het geld zou kosten,als de wagen het terrein oprijdt is onzin.
Af en toe kan een kadaver er wel eens een paar dagen liggen,het gaat op afroep als het afgehaald wordt.
En de wagen komt niet elke dag,maar heeft zijn vaste route.
Alleen bij temperaturen van 27 graden of meer wordt er extra gereden.
Het is af en toe geen prettig gezicht als een kadaver er half onderuitsteekt,en dat is ook niet de bedoeling.
Maar er gaan net zo goed dieren dood als mensen,dus die dingen moeten er zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Daar worden kadavers onder gelegd die vervolgens worden opgehaald voor destructie.
(Lees meer...)
paulus811
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Okee, de puzzel valt in één keer op zijn plek. Vandaar die varkenskop.....ik had al een vaag vermoeden.
Maar dat gebeurt dan dus met zekere regelmaat, dat die bak er altijd ligt ??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal waar.+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja,boeren hebben een abonnement op deze dienstverlening en als er onverhoopt extra opgehaald moet worden (als b.v. Een groot dier doodgaat) kunnen ze bellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Potverdorie, dus voor die enkele dooie big ligt de service mooi aan de weg, en de postbode mag dagelijks het hele terrein op fietsen...'t Is oneerlijk verdeeld in de wereld ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee Marleen ook de postbode gaat het terein niet meer op. De brievenbus mag max. 5 meter van de weg af staan en anders wordt er niet bezorgd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed antwoord! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas pindakaas, Giweda. mijn geel-zwarte jas hangt nog niet zo heel lang aan de wilgen, en tussen de wet (brievenbusbesluit) en de praktijk gaapt een kloof ter grootte van de grand canyon , vooral voor concurrenten van de TNT. Bezorgen die post, al moet je 20 trappen op....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is dan zeer plaatselijk, hier krijg je geen post als de bus te ver is. In het dorp Staphorst is het zelfs een strijd geweest, tussen de gemeente en de post en juist de gemeente heeft verloren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Marleen en Baart,
Hier halen ze gelukkig de bakken, teilen en /of plastic wel elke keer weer weg.
Maar als er de volgende dag weer een beest dood id, ja dan staat of ligt het er weer.
En dat is hier nu dus bijna elke dag want overal wordt jong spul geboren in deze tijd van het jaar.
Maar ik wen er nooit aan.
Volgens mij leggen ze daar de krengen in,die opgehaald moeten worden door het destructiebedrijf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar ze voor zijn weten jullie nu.
Maar waarom langs de oprit of aan de weg?
Ik woon nog niet zo lang in het buiten gebied en vroeg me dat af.
Het waarom is GELD.
Als ze de beesten bij de stal of achter de boerderij vandaan moeten halen kost dat hier bij ons € 2.50 per dier. De meeste boeren hebben dat er niet voor over en slepen die beesten dus tot voor aan de weg. Ik zie dit dagelijks en vindt het te gek voor woorden maar het is niet anders en het mag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede en logische toevoeging! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
yep!
ik kan alleen nog geen duimpjes uitdelen :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zal ik de beloofde +1 maar geven he...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihi
nou ik ben er bijna geloof ik, maar bedankt voor je hulp ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Briljant4u: ik bedoelde eigenlijk die van Beemertje83...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed antwoord, alleen wat is het probleem als een boer een dood beest naar de voorkant van zijn boerderij sleept?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@dounja ah oke.. jammer dat je er niet twee kunt uitdelen:P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mormel,
Het is geen probleem, alles kan alleen moeten ze dan van de weg af en de oprit op want de meeste boerderijen staan een stuk van de weg af en dan kost het nog steeds € 2.50.
En de boer is zuunig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou Cavi ik woon hier nu 3 jaar in Drenthe en het blijft gewoon griezelig, krijg nog elke keer kippenvel bbbbrrrr.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja getver. roept bij mij ook wel eens de beelden op van het eufemistische RUIMEN
Mensen vinden het schokkend om dode dieren te zien, dus moet er een bak overheen, vervolgens rijden ze naar de slager die handelt in dode dieren, maar dan is de kop er af! Zo krom!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk hier maar eens:
http://www.goeievraag.nl/vraag/halen-boeren-badkuipen-weiland-koeien.22767

Toegevoegd na 3 uur:
Maar dit is een toepassing voor kadavers.

Toegevoegd na 3 uur:
Maar dit is een toepassing voor kadavers.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja aan bovenstaande is niets meer toe te voegen helemaal correct
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk maar eens op de site van Rendac. Dat is de destructiedienst. Ze rekenen per vat dode dieren.

brrr...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding