Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kom je makkelijk(er) door je eind-examen (mavo) heen?

graag alleen tips en misschien een klein beetje uitleg. maar geen hele lange tekst

Toegevoegd na 1 uur:
vanaf nu is lange ´´uitleg´´ ook toegestaan.

en ik heb geen vrees voor lange teksten, ik lees boeken met meer dan 600 pagina´s

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (9)

Zorg dat je uitgerust bent op je examen.
En zorg dat je gewoon het hele jaar door goed (huis)werkt, dat scheelt alles. Herhalen = leren, zorg dus dat je voldoende tijd besteed aan alles wat je moet weten.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
vraag voor het begin van je examen een kladpapiertje
schrijf daarop alles wat je weet van het vak waar je examen in krijgt
bijvoorbeeld bij duits alle naamvalen
bij wiskunde alle formules die je weet
dus allemaal dingen die belangrijk kunnen zijn bij je examen.
door deze op te schrijven hoef je ze niet te onthouden
vraag wel vantevoren op school of dit mag
geen kladpapiertje van thuis mee nemen maar echt in het examen lokaal om het kladpapiertje vragen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Regelmatig leren en niet alles op het laatste moment.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak een planning, gewoon een groot vel papier met wanneer welke examens zijn en wat je ervoor moet leren. Daarbij ga je bijvoorbeeld elke ochtend leren en streep je door wat je gehad hebt. Maak veel uittreksels, en maak veel proefexamens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorg dat je alle lessen bijwoont en altijd goed oplet. Maak veel aantekeningen tijdens de les, de leraar/lerares verteld niet voor niets bepaalde zaken.

Maak ook altijd je huiswerk, zorg dat je bij bent.

Herhalen is ook de truc. Als je bijvoorbeeld 's avonds voor het slapen in bed nog een hoofdstuk leest en je gaat de volgende ochtend datzelfde hoofdstuk nog een keertje lezen blijft het extra lang hangen. Dat moet je maar eens proberen. Dat lijkt dubbel werk maar uiteindelijk levert dit je echt voordeel op. En wat is nu een halfuurtje voor en na het slapen?

Want niets is erger dat je kort voor de examenperiode niet bij bent, dan krijg je pas echt stress.
Mij heeft het altijd geholpen om samenvattingen te maken, dus misschien helpt dat jou ook.

En op het examen zelf? Ga op tijd naar bed want een uitgerust iemand weet veel meer dan een moe iemand.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het houden bij goed voorbereiden, genoeg slaap en je over je vrees voor lange teksten heen zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door overzicht te houden wat je leren moet. Maak een strakke planning wanneer je iets moet leren. Beloof jezelf dat je discipline hebt en houd je strak aan je planning. Ga bijtijds naar bed. Ontspan ook tussen door ,door leuke dingen te doen. Daarnaast voel je trots dat jij je aan jou planning houdt! Ik wens je heel veel succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben afgelopen jaar geslaagd voor mijn VMBO-t (dat is dus de mavo) en ik zal je een ding zeggen, MAAK JE NIET DRUK!! zeker niet als dat je het hele jaar lang voldoendes hebt gehaald. Dan is het eerder lastig om NIET te slagen dan wel...
bij ons op VMBO is er van alle leerlingen (we hadden 6 klassen van minstens 25 leerlingen) waren er maar 3 NIET in een keer geslaagd. En uiteindelijk was er, na de herkansingen, maar ééntje die het niet heeft gehaald. Maar dat lag aan diegene zelf, niet leren etc.)

ps. oefenen, oefenen en nog meer oefenen. allemaal (oude)oefen examens oefenen. kun je op heel veel sites doen, je leraren hebben er vast ook nog wel!!

oefenexamens:
http://examen.kennisnet.nl/vmbo/oefenexamens
http://www.examenbundel.nl/examenbundel2/pagina.asp?pagkey=70856

of leer met examenbundels of samenvattingen
die kun je vinden&bestellen op:
http://www.bol.com/nl/s/algemeen/zoekresultaten/Ntt/examenbundel+vmbo/Ntk/media_all/Nty/1/N/0/Ne/0/search/true/searchType/qck/index.html?_requestid=99250
&
http://www.examenbundel.nl/examenbundel2/pagina.asp?pagkey=69153
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Slaap zo lang mogelijk uit voor je examen... Dat is de beste raad...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: