Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

welke wapens heeft de politie?

ik maak een werkstuk over de politie ik wil graag weten welke wapens zij hebben

Toegevoegd na 58 minuten:
lol dit staat op google

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Sorry, alle antwoorden zijn wel goed maar het beste en vaak ook het sterkste wapen van een politieagent is nog steeds de mond. Met praten kan je als agent veel afdoen en heeft al veel voorkomen dat daadwerkelijk geweld moest worden gebruikt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er zijn verschiilende korpsen en functies binnen de politie. De mensen de je op straat ziet lopen hebben andere wapen dan diegene die lopen bij voetbalwedstrijden of de arrestatieteams bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De politie beschikt over wapens, die zij slechts onder strenge voorwaarden mag gebruiken. De politie mag wapens (en dus geweld) alleen gebruiken als het strikt noodzakelijk is en geweld het doel of het belang ervan rechtvaardigt. Een agent op straat beschikt over: handboeien, dienstwapen, pepperspray, wapenstok, portofoon en mobiele telefoon en een bonnenboekje. Al deze zaken hangen aan een koppel, een soort riem met vakjes voor de uitrusting.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Buiten zijn belangrijkste wapen namelijk zijn overwicht de volgende:
- Een pistool. Het pistool is van het merk Walther P5. In het pistool zitten 8 patronen.

- Pepperspray. Dit is een busje waar spray in zit gemaakt van Spaanse peper. Als je dat in je ogen krijgt dan doet dat heel erg zeer en je kan een tijdje niets meer zien.

- Een wapenstok. Dit is een rubberen stok van ongeveer 50 centimeter. In de binnenkant zit een hard gedeelte zodat de stok heel hard is.

- Een lange wapenstok. Deze wapenstok lijkt op de korte, maar is ongeveer 1 meter lang en wordt gebruikt door de ME.

- Een machinepistool. Door het arrestatieteam wordt een groot soort pistool gebruikt. Hiermee kunnen zij automatisch kogels afschieten heel snel achter elkaar. Dit pistool heet een Heckler & Koch.

- Een waterwerper. Dit is een grote vrachtauto met daarop een grote spuit. Deze wordt gebruikt door de ME om mensen weg te spuiten als dat nodig is.

Toegevoegd na 2 minuten:
Overigens hier kun je het werkstuk copieren, scheelt je een boel werk. http://werkstuk.freddoweb.nl/politie/Project%20politie%20Manon.htm
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing