Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Was het 12 uur alarm signaal luid en duidelijk genoeg voor iedereen vandaag?

In verband met veiligheid moet het duidelijk en helder zijn, maar was dit ook het geval?

Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
in: Overig
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Er worden incidenteel testen uitgevoerd over de hoorbaarheid van het alarm dat onder verantwoording van de brandweer is geschaard. De resultaten worden niet landelijk geconsolideerd in een verslag, kennelijk is er 1 ambtenaar te weinig.

Overigens, achterhaald systeem: de onderhoudskosten bedragen 12 miljoen per jaar, voor dat bedrag kan eenvoudig ook een bericht per SMS worden verstuurd indien dat noodzakelijk is, heeft iedereen tenminste ook direct de reden en wordt de verwarring weggenomen over het waarom van het alarm (indien buiten testtijden).

Voor operators fluitje van een cent of 4 per aansluiting, regionaal te sturen of desnoods op antennebereik...

Maar dat vroeg je niet. Nee, niet gehoord, zelden overigens: ik woon op 50 meter boven de grond en kennelijk is er te weinig weerkaatsing in mijn buurt (i.c.m. horizontale uitstuurrichting van het geluid).
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Andere antwoorden (23)

Ja, de bedenker van het signaal mag zich van mij op de borst slaan voor zijn briljante idee. Ik voel me een stuk veiliger nu ik weer weet dat de palen het doen. :)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ja hoor, werd weer van mijn stoel geblazen, woon er 50 meter vanaf.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
yep luid en duidelijk gehoord
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ik was net rustig in de tuin een kopje koffie aan het drinken. Heb hem luid en duidelijk gehoord.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Duidelijk gehoord. Ik zal eens navragen of mijn vrouw het ook heeft gehoord, die krijgt er nog steeds de bibberitis van, sinds dat 10 jaar geleden in Servië daadwerkelijk een betekenis had.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Nee, bij mij thuis kun je het signaal amper horen, zeker als je de radio aanhebt.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
ternauwernood gehoord .. dat terwijl ik hartje stad zit.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ik heb ondanks het warme weer meteen alle ramen en deuren gesloten en de radio of tv aangezet.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ik hoor em altijd duidelijk, maar vandaag heb ik em niet gehoord.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Vandaag was het luid en duidelijk te horen. Wel een minuut of 4 te laat overigens
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
nee, ik werk in een bedrijf en was om 11: 45 gaan eten en ook in de kantine niks gehoord
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ik hoor op mijn stage en bij mijn ouders thuis de sirene niet. Bij mijzelf wel, maar dan moet er inderdaad geen muziek of tv aanstaan. (als de tv of radio aan staat is het natuulijk geen probleem bij een ramp, want dan zal ik het wel via die weg te horen krijgen). Toch vind ik het signaal niet overal goed hoorbaar, misschien moeten ze het signaal combineren met een SMS-service (waar ook de politiediensten dankbaar gebruik van maken)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Zit zelf op Schiphol en hier hoor je ze ook niet :D
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Zeker gehoord, liep buiten. Alleen voel ik me niet veiliger, als nederland aangevallen wordt gebeurt dat op de eerste maandag van de maand en dan om 12 uur.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
ja hoor, heb mn kapsel net weer in model !
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
niks gehoord
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Nee, ik hoorde hem in de verte en toen ik zag dat het 12u was kwam ik erachter dat het het alarm was..
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Het was luid en duidelijk hier, zeker aangezien binnen in dit pand ook een eigen alarm wordt geactiveerd tegelijkertijd.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ja, ik heb het alarm goed gehoord vandaag.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ik heb vandaag niets gehoord, ik zal op school.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Nee ik heb het niet gehoord, zat in een vergadering in een pand aan de snelweg. Deze is uiteraard zeer goed geluidsdicht gemaakt.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ik krijg dat alarm altijd per sms.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ja, ik hoor hem altijd wel. Die paal staat praktisch in mijn achtertuin!
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing