Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan je beter concetreren als je huiswerk en leest?

ik kan me niet goed concetreren als ik lees of huiswerk maak.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (11)

Ik zelf zocht dan meestal een rustig plekje waar ik niet gestoord werd en ging dan aan de slag en zei dan tegen mezelf als ik klaar ben pas dan ga ik nog even iets doen wat heel leuk is of iets dergelijks. Dus ik zou zeggen probeer geen dingen in de buurt te hebben wat afleiding kan geven of personen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorg voor rust om je heen, geen dingen die je kunnen afleiden. Opgeruimd bureau,Telefoon uit. En even nergens anders mee bezig zijn dan met je huiswerk en of lezen. Doe het niet te lang achter elkaar, als je moeite hebt je te concentreren moet je niet verwachten ineens een uur lang dat kan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een enorme lijst met ideeën kun je op deze site vinden.

http://www.studieinfo.nl/studietips/lerenstuderen.html

Hun advies daarbij is: lees die lijst eens door en kies 5 dingen uit waarvan je denkt dat ze je kunnen helpen.

Het vraagt op zich al (heel) wat concentratie om er doorheen te komen. Maar misschien heb je er wat aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
redbull *reclame* klinkt als een grapje maar werkt bij mij wel,
ook voldoene slaap per nacht is een must (8 uur)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook voor een goede concentratie gelden de drie R's:

* Rust (voldoende slapen en ontspannen)

* Regelmaat (regelmatig slapen, eten ont- en inspanning)

* Reinheid (rommel en viezigheid, zorgt ook voor rommel in je hoofd)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het zou kunnen komen omdat je in je hoofd te druk bent met andere dingen. Misschien wel angstige dingen.

Het is wel belangrijk om jezelf te leren kennen. Ten eerste kijk eens over een dag op welke momenten je niet kan concentreren en op welke moment wel beter zijn voor jouw. Dus wanneer je wel rustig bent in je hoofd.

Deze tijden zijn voor jouw de beste tijden om te leren of te lezen.

Ook kan het helpen om jezelf eens te trainen om die gedachten uit te schakelen. Dit kan je eens proberen via meditatie. Gun jezelf eens vaste momenten om met je gedachten bezig te zijn en vaste momenten om niet met je gedachten bezig te zijn.

Langzaam maar zeker zal dit een verandering geven bij jouw.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zelf kan ik het ook niet goed dus maak alleen wat nodig is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer jezelf eerst rustig en kalm te krjgen. Door naar rustige muziek te luisteren een wandeling te maken of als je dat kan te mediteren. Een goede meditatie oefening die iedereen kan doen is :
Ga op je rug op je bed liggen. Zorg dat de kamer koel is niet koud. als het lekker weer is en het is rustig buiten zet dan een raampje een stukje open. Doe je ogen dicht en benoem in gedachten een kleur. bijv. oranje denk heel goed aan die kleur en probeer hem in gedachten voor je te zien. probeer dan een aantal dingen te bedenken met die kleur. Adem rustig in en uit. ga dan naar een volgende kleur. Totdat je denkt dat je alle kleuren hebt gehad.
Je zal merken dat je hierna heel wat rustiger en kalmer zal zijn. Misschien helpt dat goed om je te concentreren. Zorg verder voor zo min mogelijk afleiding tijdens het werk wat je wilt doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alleen in je kamer en geen tv ,pc of radio aan,dan kun je je het makkelijkst concentreren en word je niet afgeleid
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoek een ruimte waar geen afleiding is. Ik studeerde vroeger graag in bibliotheken waar meer mensen zater te studeren. Elk uur even opstaan, de benen strekken, kopje koffie erbij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kan voor huiswerk naar een huiswerkinstintuut en voor lezen gewoon in de frisse buitenlucht
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: