Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom prikkeldraad in bossen?

wilde dieren hebben er last van. ik zie dat. er hangen haren met bloed aan. ik vind dat zielig en onnodig.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
890

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Prikkeldraad is iets uit het verleden.
Op heel veel plaatsen en situatie's is het niet meer toegestaan prikkeldraad te gebruiken, alleen de wet is er wel, maar wordt bijna nergens toegepast.
Was het maar van koper, dan was er geen prikkeldraad meer, dus heeft het weer met geld te maken.
Het is al jaren verboden het te plaatsen, langs wegen en paden waar mensen lopen, of het wordt verboden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dit is afhankelijk zijn van de plaats waar het prikkeldraad hangt. Een aantal redenen:

- Op sommige plaatsen zijn daarachter bijvoorbeeld hoogspanningsmasten wat mens (en dier) meer schaadt dan een beetje prikkeldraad
- Soms komen dieren anders uit op b.v. een snelweg, wat ook gevaarlijker is dan prikkeldraad
- Om mensen buiten te houden en zo de dieren en hun leefgebied te beschermen. Zonder prikkeldraad kun je wel heel makkelijk over het hekje heen stappen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kunt het hekje ook als hek maken, dan wordt het wel iets moeilijker dacht ik
Het is voor mensen of beter gezegd tegen mensen gemaakt... Dat er dieren last van hebben, maakt ze niet uit...

Sommige delen van het bos, moet mensenvrij blijven omdat de eigenaar dat wil...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor vijligheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding