Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is er in het kabinet aan de hand ?

Ik zie het op het nieuws maar niet echt duidelijk..

gaat het kabinet vallen of zo ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
757
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of zo rijmt zo mooi op Jojo.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het gaat vallen... Dat had al 10 maanden geleden moeten gebeuren, maar JP is een sluwe vos, hij heeft commissie Davids opgetrommeld en daarmee heeft hij zichzelf die 10 extra maanden gegeven, maar nu valt het gelukkig snel...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Nee, het is Balkenende duidelijk geworden dat hij om moest gaan voor de druk van de PvdA. Als hij dat niet zou doen zou het kabinet vallen en dat is voor geen enkele partij in het kabinet gunstig. Wel is er nu schade aan de verhoudingen; het zou bij een volgend conflict erg moeilijk kunnen worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij ligt goed onder druk, ik heb het vannacht gezien. +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik lag onder mijn dekbed en voelde de druk niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ wimmie: het is de druk van reuzen op lemen voeten, die reikt niet zo heel ver ;-)
Het kabinet is gisteravond maar net overeind gebleven,maar het had niet veel gescheeld.
Maar zover kwam het net niet,en men heeft het vertrouwen nog net niet opgezegd.
De kans dat het valt is nu een stuk kleiner geworden,en mijn inzien sleept het zich er wel doorheen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De media zegt dat het niet veel heeft gescheeld. Maar praktisch gezien is er geen enkele reden voor de regeringspartijen om het kabinet te laten vallen. De vraag was alleen hoe ze het commentaar van balkenende op het verslag zouden wijzigen en of.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hij heeft een behoorlijke hoge functie, en wil altijd respect.
Hij wilde vannacht niet zeggen als hij toen had gehandeld met de kennis van nu of hij het anders had gedaan
+
Nee het gaat niet vallen, en zeker niet ten aanzien van Europa met deze hoge topfunctie. Dat zou een blamage zijn. En zouden wij ineens een stuk minder geloofwaardig worden.

Deze man die altijd respect en eerlijkheid zo hoog in het vaandel heeft, laten we maar afwachten of hij hier ook naar heeft gehandeld.

Vannacht lag hij behoorlijk onder druk.

Het wordt in ieder geval heel erg goed uitgezocht, en dat is terecht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is van alles aan de hand met dit kabinet!

Het regeert momenteel met een mandaat wat door de kiezer is gegeven bij de laatste Tweede Kamerverkiezingen in 2006. Sindsdien is het politieke spectrum in ons land drastich gewijzigd. Anno 2010 kunnen onze huidige leiders zich niet meer beroepen op veel draagvlak vanuit de samenleving. Bij elk serieus meninsverschil/conflict dreigen zij hun begeerde plaatsje op het pluche definitief te verliezen. En dát plaatsje wordt (zelfs als dat moet ten koste van partijpolitieke principes), erg begeerd! En dat was gisteren/vannacht pijnlijk zichtbaar......
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goed overzicht van wat er op dit moment speelt omtrent de Irak-crisis vind je in de buitenlandse media. Nederlandse media gaan ervan uit dat iedereen al die tijd alle ontwikkelingen heeft gevolgd; het is daardoor moeilijk nu "in te stappen".

Het nieuws begint pas nu in het buitenland door te dringen, dus in de buitenlandse media vind je nu overzichten van de ontwikkelingen vanaf het begin tot nu.

In de Bron een voorbeeld.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Dit kabinet valt echt niet. Daar hebben CDA en nog veel meer de PvdA veel te veel bij te verliezen. Beide partijen staan momenteel op fors verlies en zeker de PvdA (staat nog steeds historisch laag in de peilingen) zit in een lastig parket. Het was in het afgelopen debat heel duidelijk dat de opvattingen van de PvdA fractie op een aantal punten haaks staan op die van Balkenende maar dat de partij gewoon niet de luxe heeft om dit op de spits te drijven.
Het grootste gevaar voor het CDA is dat Balkenende de PvdA wel eens in een te kleine hoek kunnen drijven met zijn koppige houding. De PvdA is momenteel in de peilingen zo zwak dat ze regeren in een volgend kabinet eigenlijk wel kunnen vergeten en het CDA zou wel gek zijn daar geen gebruik van te maken maar Balkenende heeft eergisteren een voor de PvdA heel belangrijk item gewoon aan de kant geschoven en dit gister glashard vol gehouden. Daar de PvdA zich daar schoorvoetend achter heeft geschaard (het was, in de betogen van Hamer, behoorlijk duidelijk dat ze is teruggefloten door de eigen partij), na een creatieve uitleg van de woorden van Balkenende die echt overduidelijk onzin was maar met veel passen en meten eventueel in te passen is in de kritiek van Hamer, zegt veel over de zwakke positie van de PvdA en ik hoop voor ze dat ze in ruil een fikse concessie van het CDA hebben weten los te peuteren en zich niet tot stemvee hebben laten reduceren.

Maar tot een breuk komt het echt niet zolang de PvdA zo bijzonder zwak staat in de peilingen. Ze hebben momenteel iedere dag nodig om aan hun populariteit te werken en kunnen zich echt geen voortijdige verkiezingen veroorloven. Misschien als na de gemeenteraadsverkiezingen blijkt dat de PvdA zich heeft weten te herstellen ze wat ruggengraat gaan groeien al betwijfel ik dat zoiets gebeurd daar juist de zwakte van de PvdA de reden is voor hun slechte positie.
Al met al hebben vooral GroenLinks, SP en D'66 wel hun tanden proberen te laten zien (Rutte was beduidend minder sterk in zijn argumenten en Wilders was ronduit zwak) maar uiteindelijk helemaal niks kunnen bereiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kabinet gaat niet vallen omdat de PvdA dit echt nog niet wil. Wel heb ik zelden zo'n zwak kabinet gezien, en ik vind dan wel dat Bos er in ieder geval nog sterker in staat dan JP, immers die heeft nog nooit getoond een LEIDER te zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding