Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Het ligt zeker niet aan de altijd inventieve verpakkingsontwerpers dat dit probleem nog immer springlevend is, al is het kartonnen pak met koelvers sinaasappelsap waarvan de schenkopening met de vinger naar binnen moet worden gedrukt, ronduit smerig te noemen! Sommige fraaie oplossingen blijken het merendeel van de verpakkingen nooit te bereiken, waarschijnlijk uit kostenbesparing of gewoon uit onwil.

Er zijn twee redenen waarom veel verpakkingen zo moeilijk te openen zijn. Dat is het ontbreken van een (duidelijke!) gebruiksaanwijzing en het ontbreken van onvoldoende 'grip' om een verpakking open te draaien, te scheuren of uiteen te trekken. Legendarisch zijn de keukensessies waarbij de hulp van 'een sterke man' nodig blijkt om een pot augurken open te draaien.

Het voorstel is daarom verpakkingen steevast te voorzien van flinke lippen of nokken waaraan volop getrokken of tegenaan geduwd kan worden. Op de verpakking wordt deze plek vervolgens aangeduid met een gestandaardiseerd symbool (a) dat tevens dienst kan doen als een nieuw keurmerk 'Makkelijk Te Openen Verpakking'.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat zijn de blisters, die zijn zo gemaakt dat ze in de winkel niet te open zijn met de hand, zo gaan ze diefstal tegen... En ze zijn zo groot dat ze niet zomaar in een broekzak passe en er zit meestal een diefstalbeveiliging op ook, bij de duurdere producten...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met altijd deze in je broekzak, gaat er een wereld voor je open...

Toegevoegd na 52 seconden:
En oh ja, salami gaat met opzet niet te makkelijk open - anders bederft de boel, omdat ie bij de verpakking en 't vervoer dan te snel open zou gaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hiermee gaat het ook goed.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zijn goed dichtgeplakt om de inhoud niet kwijt te raken.!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Veel verpakkingen zijn moeilijk te openen omwile van verschillende redenen, eigen aan de leverancier. Veilgheid voor breekbaar materiaal en daarom moeilijk te openen. Diefstalgevoelig, kostprijs en daarom goedkoop materiaal en niet gebruiksvriendelijk om te openen. De verpakking wordt heel dikwijls niet ontworpen door de conceptingenieurs maar door de logistieke afdeling en daar worden de budgetten strikt nageleefd en wordt er iets minder aan de consument gedacht die inderdaad de grootste moeite van de wereld heeft deze te openen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing