Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe ontstaat 'spontaneous combustion', ofwel spontane zelfontbranding?

Kan je lichaam spontaan ontbranden? Bestaat dit fenomeen uberhaupt? Is dit werk van boven, of is het kul?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Er is geen enkel geval bekend waarbij er geen twijfel in 't spel is. Dus wetenschappelijk gezien kan je eigenlijk wel stellen dat 't fenomeel niet bestaat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het is werk van boven, dus is het kul.
15 jaar geleden
Het bestaat niet, want het is niet 'spontaneous'. Mensen kunnen onder de verkeerde omstandigheden (of moet dat zijn de 'juiste') wel branden, maar het helpt al een stuk als daarbij hulpmiddelen betrokken zijn, zoals een vloeibare brandstof die je per ongeluk over je heenkrijgt of zo.

Ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat mensen niet spontaan ontbranden. Er is altijd een aanwijsbare oorzaak, hoewel die niet altijd gevonden wordt.

Ik zeg overigens geenszins dat dit verschijnsel niet door God zou kunnen worden veroorzaakt, maar ik zie geen enkele indicatie die erop wijst dat hij dit ook inderdaad doet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens een wijdverbreid verhaal zou een jonge vrouw vanzelf in brand gevlogen zijn in een volle discotheek in Soho en in een oogwenk verteerd zijn, aan het eind van de jaren ’50. Wat gebeurde er werkelijk...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing