Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe voorkom ik gekwetste collega's?

Ik geef een feest en wil niet alle collega's uitnodigen.
Hoe voorkom ik scheve gezichten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
5.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je bij een energie maatschappij werkt heb je pech, mensen gaan zich sowieso gekwetst voelen ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL..;-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Eigenlijk een simpele maar hele goede vraag!
Ik denk al even over een oplossing, maar die is er volgens mij simpelweg niet.
Die scheve gezichten behoren tot de mogelijkheden, maar dan kun je altijd nog uitleggen dat je alleen de mensen hebt uitgenodigd waar je ook privé al mee om ging, en dan zal daar vast begrip voor zijn.
Waarschijnlijk vinden de mensen die je niet uitnodigt het niet zo erg hoor, als jullie een echte klik hadden gehad, had je ze te slotte wel uitgenodigd!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Dat gaat je niet lukken.
Als je de lieve vrede wilt bewaren, dan moet je dat niet zo doen.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Niet. Je moet uitnodigen wie je wil uitnodigen, scheve gezichten horen daarbij. Ik vierde onlangs ook mijn verjaardag en heb ook niet al mijn collega's uitgenodigd, maar slechts 3. Een aantal voelden zich beledigd, hoort erbij. Het enige wat die scheve gezichten veroorzaken is dat jij geen uitnodiging ontvangt voor hun verjaardag, lekker belangrijk...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon eerlijk zijn. toen ik ging trouwen heb ik alleen mijjn directe collega's uitgenodigd. ligt aan het feest maar als je nomrlaa een gewoon zakelijk contact hebt met collega's dan neem ik aan dat het geen problemen moet geven. Ik zou er niet aan moeten denken dat ik naar elk feestje van mijn collega's zou moeten. Pff asljeblieft. Tenzij je maar 3 collega's hebt natuurlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vertel niemand over het feest en zeg tegen diegenen die zijn uitgenodigd dat zij op het werk hun mond houden. Dat is de enige mogelijkheid dat anderen er dan niet achter komen dat je het feest geeft en kan scheve gezichten schelen. Maarja... als het uitkomt heb je wel een probleem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat gat niet, net zoals hier kwets je al als je je mond niet open doet... En ergens anders gaan werken dat werkt ook al niet... Collega´s zoek je niet uit, die krijg je bij je aanstelling erbij, gratis en voor niets... En je zult met die collega´s uit moeten komen en zij met jou... Dat gaat vaak goed, maar soms ook niet goed en daar doe je niets aan...

En scheve gezichten die hadden waarschijnlijk al, dus die kun jij nooit voorkomen... Zeker niet als je het goed doet, want dan sta je helemaal in de kijkerd...

Maar als je niet je gevoel volgt, dan ben je verder van huis... En nog een voordeel, als je je eigen keuze maakt voor je feestje, dan kun je lekker samen roddelen over die afwezige collega´s... Dan heb je pas pret...

Fijn feest met je kleine doelgroep...

Toegevoegd na 11 minuten:
Je kunt ook HEEL SLIM doen... Organiseer twee feestjes een voor je favo collega´s op zaterdag avond en een feest voor je NIET favo collega´s op maandag morgen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor je antwoord..
Alleen roddelen doe ik NOOIT..Als ik iets te vertellen heb over iemand doe ik dat gelijk in zijn of haar gezicht;-)
Maar ik snap je wel ( en dat is op zich al heel wat;-)) Ik bedoel het lief hoor.. dat weet je wel he;-P
Als jij er oprecht in staat zouden die collega's moeten respecteren en begrijpen dat je niet iedereen uit zal nodigen.Dus het is aan hen,niet aan jou.Als hun zich gekwetst voelen is dat iets van hun.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeg dat je maar een beperkt aantal colega's kan uitnodigen op je feestje, vanwegen de ruimte.
Je hebt alle colega's namen in een doosje gedaan er er 3 uitgetrokken, vertel dat zij de gelukkige waren en sorry voor al de anderen.
Deze smoes gaat maar een jaar mee natuurlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon uitnodegingen opsturen aan mensen wie jij er allemaal wilt hebben op je feestje.
En de rest heeft pech.!
Zo is dat...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of er scheven gezichten ontstaan hangt natuurlijk ook af van de samenstelling van het bedrijf. Werk je in een groot bedrijf dan zouden er weinig tot geen scheven gezichten ontstaan omdat je dan logischerwijs niet iedereen uit kan nodigen. Wanneer het 'n klein bedrijf ik van circa 9 mensen zijn scheven gezichten niet te voorkomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk inderdaad ook dat dat niet gaat lukken. Hoe goed je je reden ook probeert te verbloemen, er zullen altijd mensen zijn die het er niet mee eens zijn. Met een beetje pech gaan ze stoken en dan wordt het nog erger.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toevallig zit ik precies met hetzelfde en nadat ik een tijdje gepiekerd heb vond ik dat er dan maar scheve gezichten moeten zijn. Ik betaal het feest en wil hiermee iets vieren. Dan wil ik het uiteraard alleen maar vieren met degene waar ik lol mee heb.

Trek je niets van anderen aan en maak er een leuk feestje van!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je niet al te veel collega`s heb, zal ik ze juist uitnodigen dan geeft je ze ook een kans om elkaar te leren kennen in prive sfeer. Je zult zien dat het ten goede zal zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nodig gewoon lekker uit wie je wil! En vertel ook gewoon lekker op je werk hoe gezellig het was. Het is jouw leven en dat is dat =-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding