Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het verplicht dat na werkzaamheden aan de stoep, de werknemers de stoep ook bijvegen?

De stoep is open gemaakt en weer netjes dicht gemaakt maar ligt nu vól zand en modder.. Hadden ze dit niet bij moeten vegen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (7)

Ja, het hoort bij hun werk om al het zand dat ze hebben losgemaakt weer netjes bij te vegen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit hoeven ze niet te doen..
Ze hebben de opdracht om bv een probleem op te lossen..
Als dat doel bereikt is, zijn de werknemers er klaar mee..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ach wat is verplicht? Het was wel zo netjes geweest, vooral van die modder, maar een stoep die net dicht is gelegd hoort wel zand overheen te liggen, wat dan weer tussen de stenen moet worden gelopen zodat het minder snel verzakt.

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik zou er even een bezem overheen halen, en er verder een fijn weekend van maken!
Zo zonde van je energie en tijd om een klacht in te gaan dienen! En je schiet er geen bal mee op!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat hangt ervan af. In Nederland is dat slecht voor de naam van 't bedrijf, maar ik denk niet dat 't in alle gevallen verplicht is. In een land waar 't elke dag hard waait, zal men zich er niet druk over maken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Stel die vraag maar eens aan de uitvoerder, dan komen ze netjes terug met de verontschuldigingen als je geluk hebt.. Ze moeten alles weer in de oude staat terugbrengen, zo zit dat...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het zand wat er ligt is het zogenoemde vulzand voor tussen de stenen/tegels. Dat dit niet wordt opgeveegd is dat dit vanzelf moet wegspoelen in de voegen die er nog zijn. Maar is dit nu echt het grote probleem dat er wat zand ligt. Of vind je het belangrijker dat het weer dicht is. Dus de stratenmakers verplichten om wat zand weg te vegen. Vind ik persoonlijk iets te ver gaan. Je kunt een automonteur toch ook niet verplichten je auto te poetsen, omdat er wat onder de motorkap gerepareerd is...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
'Moeten' is natuurlijk een beetje moeilijk, maar ik vind dat ze het zo niet achter mogen laten.
Je mag verwachten dat ze hun werk netjes achter laten. Het is ook een hele kleine moeite als je toch al loopt te vegen.
Ik zou even bellen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing