Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat een pendel beweegt, wanneer iemand aan het pendelen is?

Ik hoop op antwoorden van de alternatieve kant en de sceptische kant.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
12.2K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zal zelf mijn eigen antwoord neerzetten: Een pendel beweeg doordat er energie van de persoon door de handen naar de pendel gaat. Deze energie wordt door gedachten bepaald, maar ook door de energie van wat er gependeld wordt.
Dus als men een ja denkt, dan zal de pendel op een bepaalde manier bewegen, dit is dan jouw ja.
Voor nee geldt hetzelfde. Dit is dan jouw nee.
Deze ja en nee verschilt per persoon. Maar iedereen heeft een eigen ja en nee. Als je pendelt, dan stel je een ja/nee vraag.
Maar je kan ook een vraag stellen over de energie van het voorwerp, dus: "hoe ziet de energiebeweging van dit voorwerp eruit". Voor mij is een ja van voor naar achteren. Dus voorwaarts heen en weer.
Een nee is zijwaarts heen en weer. Het is onmogelijk om vragen over jezelf te stellen. Hiervoor pendel je altijd de uitslag die jij wilt hebben.
Bij vragen van een ander, moet je je energetisch afstemmen op de ander. Je kan ook een pendel kaart gebruiken. Dit zijn meerdere antwoorden in een halve cirkel. Het antwoord waarlangs de slinger swingt is het antwoord op de vraag.
Cryofiel
15 jaar geleden
Hee, dat laatste is ook een interessante testmogelijkheid. Stel een vraag met de pendelkaart. Kijk wat het antwoord is. Dek nu de pendelkaart af, en draai de pendelkaart zo dat je niet weet hoeveel hij is gedraaid. Beter nog, laat iemand anders in jouw afwezigheid de pendelkaart ronddraaien. Je pendelt nu dezelfde vraag boven de afgedekte pendelkaart. Als de pendel werkt, zal de pendel nu een andere slingerrichting hebben, namelijk die slingerrichting die overeenkomt met de gedraaide pendelkaart. Is dit een idee, of wordt de pendel "bokkig" van zulke "pesterijen"?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (9)

Omdat je onwillekeurig zelf een heel klein beetje beweegt en daardoor lijkt het of de pendel zelf rondjes draait, maar dat doe je zelf (bijvoorbeeld als je het koordje tussen je duim en wijsvinger hebt en de pendel vrij laat hangen). Er dus helemaal niets paranormaals aan, en linksom of rechtsom het zegt geen fluit.

Toegevoegd na 24 seconden:
Dit is dus een antwoord van de sceptische kant :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik ken alleen een sceptische kant omdat het "kogeltje" en de punt zwaar is en door de zwaartekracht gaat bewegen.Zo heb ik het altijd gezien. de alternatieve kant is het spirituele ,daar kan ik niet veel over zeggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De zwaarte kracht zorgt er juist voor dat hij stil zal hangen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Maar dat verklaart nog niet waarom een pendel soms van voor naar achter, van links naar rechts kan bewegen, of soms een ronddraaiende beweging maakt. Wie weet hoe dit komt?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik zou graag een natuur- of scheikundige verklaring zien. Het zit mij te veel in de paranormale hoek.
Meestal beweegt men zich voort met een pendel, maar als je de pendelaar zou vragen langere tijd stil te staan dan zou op een gegeven moment de pendel ook gaan bewegen. Je ziet hier aan dat magnetische velden of ondergrondse aders/waterstromen zich heel snel verplaatsen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ach ja, ik vergeet bijna je vraag: de pendel beweegt omdat de pendelaar beweegt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het bewegen van de pendel zijn de signalen van het je eigen onderbewustzijn.
Dit komt verreweg het meest voor.
Soms wordt het veroorzaakt door z.g.n. wensdenken.
Als je heel graag een ja wil , dan krijg je een ja, wil je graag een nee dan krijg je een nee.
Je houdt dus je eigen voor de gek.
Een heel enkele keer zijn het signalen uit de spirituele wereld, vaak zijn die zo onduidelijk dat je er niets mee kan.
Maar soms, is het antwoord van de pendel zo direct en duidelijk, dat je er niet meer omheen kan, zo is het ook mogelijk met de kracht van je geest de pendel te beinvloeden!!
Ik weet dat ik weer minduimpjes hier voor krijg, maar dan begrijp ik ze teminsten.
Eerlijk antwoorden vind ik belangrijker!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Cryofiel
15 jaar geleden
Ed, prachtig antwoord, en als ik heel eerlijk ben: realistischer dan ik van jou had verwacht. Hulde! Ik heb wel een vraag. Je zegt dat er drie mogelijkheden zijn: wensdenken, vage signalen uit de spirituele wereld, en duidelijke signalen uit de spirituele wereld. Heb ik dat goed begrepen? Zo ja: is er een manier om die drie mogelijkheden uit elkaar te houden? Ik bedoel: je bent aan het pendelen, de pendel geeft een signaal - en wat dan? Hoe weet je dan of dat signaal uit jezelf komt (wensdenken cq onderbewuste), of een vaag spiritueel signaal is, of een helder spiritueel signaal is?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je vergeet Eds eerste mogelijkheid: signalen van het eigen onderbewustzijn. Dat hoeft namelijk helemaal niet hetzelfde te zijn als wensdenken.
Cryofiel
15 jaar geleden
Ah, ja, die twee had ik onder dezelfde noemer geschaard. Goed, Ed, zelfde vraag, nu met vier mogelijkheden:
1)  Signalen van je eigen onderbewustzijn.
2)  Wensdenken.
3)  Vage signalen uit de spirituele wereld.
4)  Duidelijke signalen uit de spirituele wereld. Vraag blijft gelijk  --  zie mijn vorige reactie, laatste alinea.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
helemaal juist SuzyQ, signalen uit je eigen onderbewustzijn is ook het meest voorkomende.
Wens denken veroorzaak je bewust zelf.
@CryofielVoor de meeste mensen is het een spelletje en voor 98 % is het door het onderbewustzijn en/of wens denken.
Die andere 2 % is voor de gewone man niet waarneembaar. maar je zoekt iets anders met je vraag .
Als je antwoorden krijgt die onmogelijk uit je onderbewustzijn kunnen komen zijn een spiritueel signaal.
Proeven hier mee die ik genomen heb, bleek dat ik met de kracht van mijn geest de pendel kon beinvloeden, dit was een schokkende ervaring omdat ik totaal niet in pendels geloofde.
Ik vroeg om bewijs en kreeg die ook.
Cryofiel
15 jaar geleden
Ed, da's interessant. Je moet dan natuurlijk wel zorgen dat je niet die 98% verklaart door je onbewuste en/of wensdenken, en dan blijft er 2% over die dan uit de spirituele wereld *moet* komen. Het kan ook nog zijn dat je die 2% domweg niet kunt verklaren. Die 2% komt voor mij pas uit de spirituele wereld wanneer die 2% een stuk kennis bevat die op geen enkele andere manier kan zijn verkregen. Dus ook niet op de manier die gdanonym elders noemde, een manier die weliswaar frappant lijkt, maar die bij nadere bestudering een waarschijnlijkheid van 74% heeft...
Eigenlijk geven de 'alternatieve' en de 'sceptische' kant vaak dezelfde verklaring: als je een zwaar object aan een touwtje hangt, en dan het touwtje vasthoudt, zorgen de kleinste bewegingen van je hand voor zichrbare beweging van de pendel. Een pendel is dus alleen een manier om die minieme bewegingen te versterken en daardoor zichtbaar te maken.

Het verschil tussen de alternatieve en de sceotische kant: volgens de sceptische kant komen die minieme bewegingen die zichtbaar gemaakt worden door de pendel puur uit jezelf. Volgens de alternatieve kant kunnen er paranormale verschijnselen een rol spelen. Dat varieert van het idee dat je hand rechtstreeks gestuurd wordt door geesten tot het idee dat je onderbewuste paranormale boodschappen op kan vangen en zelf vertalen in de minieme bewegingen van de hand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voordat je gaat pendelen, vraag je wat voor jou een ja is en ook wat voor jou een nee is.
Als je die eenmaal weet, blijft dat zo de rest van je leven, het is voor iedereen meestal iets anders,
Telkens als je een ja vraagt zal de pendel de zelfde beweging maken.
Onderbewustzijn? Denk ik wel, maar blijft frapant.
Cryofiel
15 jaar geleden
Ik heb zelf een paar verschillende bewegingen gezien van pendels. Pendel kan stilhangen.
Pendel kan van links naar rechts bewegen.
Pendel kan van voor naar achter bewegen.
Pendel kan linksom rondjes draaien.
Pendel kan rechtsom rondjes draaien. Ed, zeg jij dat voor elke persoon één van deze mogelijkheden een "ja" kan zijn, en een andere van deze mogelijkheden een "nee" kan zijn? (Daar wil ik best in meegaan hoor, ik zal hier niet over gaan twisten, ik wil alleen even jouw idee hierover horen. En misschien ken jij wel meer mogelijkheden dan de vijf die ik hier noem.)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er kunnen 8jes gedraaid worden. Schuin heen en weer. Uitslag groot of klein (voor de gevorderden).
Mijn antwoord ken je waarschijnlijk al, maar ik zal het voor de volledigheid toch noemen.

Naar mijn mening beweegt de pendel door onwillekeurige, onbewuste bewegingen van de pendelaar. De pendelaar weet of raadt de gewenste uitslag, en zorgt er onbewust voor dat de pendel die uitslag zal aangeven.

Mijn stelling voldoet daarmee aan de eis van Popper, dat een hypothese falsificeerbaar moet zijn.

Uit mijn stelling volgt namelijk dat de pendel alleen een goede uitslag zal geven wanneer de pendelaar op één of andere manier de gewenste uitkomst kent. Kent de pendelaar de gewenste uitkomst niet, dan zal de pendel een willekeurige uitslag geven.

De test is dus: zorg dat de pendelaar de gewenste uitslag niet *kan* weten, althans, niet via een geaccepteerde manier. Volgens mijn hypothese is de uitslag van de pendel dan onbetrouwbaar, ofwel: niet te onderscheiden van de uitslag van een worp met een dobbelsteen.

Indien een experiment wordt uitgevoerd waarbij de uitslag van de pendel wél betrouwbaar is, anders gezegd: significant afwijkt van de uitslag van een worp met een dobbelsteen, dan is mijn hypothese gefalsificeerd, en moeten we erkennen dat de uitslag van de pendel ook op een andere manier tot stand kan komen dan door de onwillekeurige, onbewuste bewegingen van de pendelaar.
(Lees meer...)
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Door jouw antwoord herinner ik me een gebeurtenis. Tijdens de enige pendelworkshop die ik heb gevolgd, was de opdracht om jouw buurvrouw drie vragen te laten opstellen met een ja/nee antwoord. Deze vragen moest alleen zij weten. Ik kende de buurvrouw niet, en we moesten uitpendelen wat de antwoorden waren.
Drie vragen, drie goed. Natuurlijk geen 10, zoals jij verlangt, maar het is een ervaring.
Cryofiel
15 jaar geleden
Yep. Als de vragen echt volkomen onweetbaar zijn, is de kans dat dit jou overkomt, 1/8, ofwel 12,5%. Hoeveel mensen deden mee aan die workshop? Als er bijvoorbeeld tien mensen meededen, is de kans dat minimaal één van de deelnemers deze perfecte score behaalt, maar liefst 74%. Dus het lijkt heel bijzonder, maar dat is het niet. Sorry...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij proeven met een pendel bleek dat de pendel niet te beinvloeden was zonder dat je het kon zien.
Ik heb een paar honderd proeven genomen uitgaande dat de pendel nep was, ik zocht bewust naar bewijs dat het niet kon.
Volgens jouw antwoord is dat niet juist omdat je zelf een bepaalde uitslag wil en dat is ook correct.
Tegen alle verwachtingen in kon ik geen bewijs vinden dat het nep was.
Als slot van mijn proeven probeerde in in trance op afstand de pendel te beinvloeden, diegene die hem vast had wist niet waar de pendel heen moest gaan en kon hem dus ook niet zelf beinvloeden.
Deze proef lukte wonderbaarlijk goed en toen pas was ik om.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dacht ik al. Maar goed ik wou het verhaal even delen met je.
Want zo kan je ook een proef verzinnen, of niet? 1 vraag heb ik onthouden. "is de kleur van mijn auto rood?". Ik kende haar niet, laat staat dat ze een auto heeft en dan nog of de kleur rood was. Maar ja 50% kans he. Ik wil trouwens wel eens een proef met jouw doen. Hier op afstand.
Als jij 20 vragen opstelt, met een ja/nee antwoord. En je stuurt me een foto van jezelf. Dan kan ik kijken of ik me paranormaal kan verbinden met je en de vragen kan uitpendelen.
Een idee. Ben je wel je anonimiteit kwijt. Maar alles voor de wetenschap toch?
Wij hebben elkaar nog nooit gezien, dus je kunt voorwerpen en kleuren van je huis nemen, of anders. Die niet op de foto te zien zijn. Pas op met de foto, ik ben fotograaf in opleiding, dus ik let op details in de foto.
Moet wel een recente foto zijn. Met je mobiel genomen of zo.
Cryofiel
15 jaar geleden
Op zich een goed plan, maar ik geef mijn anonimiteit liever niet prijs. Heb daar in het (recente) verleden erg vervelende ervaringen mee gehad. Kan het ook zonder pasfoto? (Enneh, mijn mobiel kan bellen en SMS-en, meer niet. Ik houd van eenvoud.)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik weet niet of het zonder foto kan. Ik heb dit trouwens nog nooit gedaan.
Ik moeten een verbinding maken met jouw energie. Jouw ziel. Nu denk ik: er zijn miljoenen zielen. Als ik ga twijfelen dan heb ik de verkeerde te pakken.
Misschien heb ik het ook fout. En als ik aan je denk dat ik dan automatisch de juiste verbinding met je heb. Misschien kan Ed me dit vertellen? Ed? @Ed, we negeren je niet hoor. Je was net eerder met je reactie. Ik was nog aan het typen.
Ik begrijp je niet helemaal. Bedoel je dit: Je zegt dat je een pendel die een ander vast heeft kunt beïnvloeden met jouw geest. (Dat geloof ik wel. Tijdens de workshop was mijn energie sterker waardoor de ander geen goede uitslag kon krijgen, dat zei de docent toen.)
Maar je moet de pendel dan wel zien.
Alleen als je in diepe trance bent, kan je de pendel op afstand en zonder dat je hem ziet beïnvloeden. Ook dat geloof ik. @Cryo, ik neem de reactie bij mijn vraag even hier naartoe.
Over de pendelschijven. Dit werkt naar mijn idee alleen als je de teksten kunt zien. Je kan dan ook niet voor jezelf pendelen, omdat jij dan voor jezelf de leukste uitkiest.
Dat is ook het moeilijkste met pendelen. Als je tenminste al een beweging kan krijgen. Je gedachten sturen de pendel. Dus je moet je gedachten kunnen uitschakelen. Je wil kunnen uitschakelen. Dan pas zou je een objectieve goede pendelaar kunnen zijn. Daarom pendel ik niet, ik heb dit nog niet gekund. Misschien dat het nu beter gaat. Je moet dus de pendelkaarten kunnen zien.
Cryofiel
15 jaar geleden
@gdanonym, ik meen een tegenspraak te zien. Je wilt pendelen om te laten zien dat je dat echt kunt. Je bent van mening dat je een bijzondere prestatie hebt neergezet op die pendelworkshop. Nu zeg je dat je niet kunt pendelen, dat je dat nog niet hebt gekund. Kun je dat uitleggen? Overigens jammer dat het niet lukt wanneer de pendelschijf is afgedekt. Het zou een mooie test zijn geweest. Maar goed, als dat de eigenschap is van de pendel (of, misschien beter: van de combinatie spirituelewereld-pendelaar-pendel), dan is dat zo. Er blijven nog genoeg testmogelijkheden over. @Ed en gdanonym, ik wacht af of er uit de discussie over het beïnvloeden van andermans pendel iets testbaars komt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik kan een uitslag krijgen. Maar of ik ook daadwerkelijk mijn wil en mening kan uitschakelen. Daarvoor gebruik ik het nooit om met ervaring te kunnen zeggen dat ik kan pendelen.
Cryofiel
15 jaar geleden
De vraag is of die uitslag iets zegt, dus of jij denkt dat je tot een *betrouwbare* uitslag kunt komen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik weet het niet. Ik heb geen ervaring met pendelen.
Misschien wel, als ik 18 van de 20 vragen goed heb, dan lijkt me dit een positieve uitslag.
Cryofiel
15 jaar geleden
Oke, gewoon een poging doen dus. Enig overgebleven vraag: kun je dat zonder foto?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hallo gdan. heb net de nieuwe reactie's gelezen.
pendelen via een foto kan best werken,
Zelfs zonder een foto!
Afstand is geen enkel bezwaar, of je nu 1 m. vanaf een proef staat of 100 km.
Ook hoef je niet te weten waar cry. woont.
De afgelopen maanden heb ik vanalles uitgeprobeerd via g.v.
De resultaten waren verbluffend.
Niets is onmogelijk.
Het contact leggen via mijn laptop was soms erg sterk, er was soms erg veel energie, dat bij mij binnen kwam via mijn schouders en armen, en verliet mijn lichaam via mijn handen, om op het zelfde moment aan te komen bij de ander ergens in Nederland.
Ik kom hier nog op terug,
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Stel de vragen maar op, het zullen dan wel vragen moeten zijn wat echt met jouw te maken heeft. En ja/nee vragen.
Is mijn auto een type...?
Woon ik in een flat?
enz.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hmm, hier wil ik meer van weten. Heb gisteren toevallen een eerste vorm van ervaring gehad.
Had voor het slapen eerst gemediteerd. Daarna met half wakkere geest naar bed gegaan en proberen verder te gaan. Toen voelde ik me op me rug proberen los te rukken.
Maar het lukte niet uiteindelijk en ben ik snel in slaap gevallen. Dus je bent dan aan het uittreden? Welke testen heb je gedaan en met wie, worden de uitkomsten geaccepteerd door die personen?
Cryofiel
15 jaar geleden
@gd, ok, zal ik doen. Ik zal proberen geen repeterende vragen te stellen. Dus niet
- Is mijn auto rood?
- Is mijn auto blauw?
- Is mijn auto grijs?
- ...
En ook niet
- Is mijn auto rood?
terwijl ik geen auto heb. Wat bedoel je met "mij", in dit geval? Een paar voorbeelden:
- Is de auto van mijn moeder zwart?
- Woon ik aan een rivier?
- Staat er een spar in mijn tuin?
Deze vragen hebben niet met mij als persoon te maken. Mogen zulke vragen? @Ed, klinkt alsof je een plan aan het smeden bent voor een experiment. Ik wacht met spanning af.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Oh, ik weet niets van bomen, ik weet dus niet wat een spar is hoe die eruit ziet.
Zet maar een opzetje. Misschien zal ik van een paar zeggen dat die niet kunnen. Zoals de vraag over je moeder, die kan niet.
Als je geen auto hebt en dus ook geen rode auto, zou het antwoord nee, goed moeten zijn. Nogmaals ik kan alleen ja of nee antwoorden. Ik kan geen dingen verzinnen. Nee geen repeterende vragen. Dan kan je daaruit ook weer een statistiek op loslaten. Plus dat ik van deze vragen maar 1x een ja mag antwoorden. Je kan het hebben over de locatie van je huis. Je kleding, voorwerpen, broers/zussen, ouders leven/niet leven. Je uiterlijk (flaporen of zo, ogen). Ben je getrouwd, kinderen (eventueel geslacht).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben met proeven nemen al veel verder dan jullie, ook ik zoek nog steeds naar antwoorden.
Helaas(daar komt hij weer) kan ik hier niet te ver over uitwijden, omdat ik dan personen zou moeten noemen of het is zo privee dat ik dat zo moet laten.
@gdan. laten we het eens proberen met mineralen die ik hier naast me heb liggen, ik bedenk wel wat, dan mag jij pendelen.
Wel moet je eerst van je twijfel af, dat kan alles blokkeren.
Je moet overtuigt zijn dat je het kan, op afstand heb ik ook nog nooit gependeld, ik pendel trouwens nooit, ik heb mijn gids die meestal helpt.
Contact met jou heb ik bijna nooit of erg zwak, maar dat gaat veranderen.
Contact met cry. heb ik soms een beetje, maar wordt meestal verstoord doordat ze (is het een ze?) geen eerlijke motivatie heeft, ze probeert antwoorden uit te lokken via een omweggetje, of ze antwoord helemaal niet meer, maar dat geeft niets zo zijn er meer.
Het is vandaag wel sterker geworden, omdat ze eerlijker en nieuwsgierig is.
Maar iets houd me nog tegen.
Maar ik sta overal voor open.
Cryofiel
15 jaar geleden
@Ed, hoe komt het dat jij mijn motivatie beter denkt te kennen dan ikzelf? Jouw woorden roepen onaangename herinneringen op aan een niet nader te noemen trol. Bij mijn weten ben ik gemotiveerd, maar zal ik niet altijd alles met vuur oppakken. Sommige dingen laat ik aan mij voorbij gaan. Dan laat ik ook expliciet merken dat ik dat doe. Andere dingen pak ik wel op. Dit pendelen is daarvan een voorbeeld. Bij mijn weten ben ik hier altijd open in geweest.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Goed Ed, ik zal het proberen. Ik pendel ook nooit omdat mijn lichaam mijn meetinstrument is. Maar ook dat "stemmetje"/gids. Ik moet zeggen dat ik me wel vaak verbonden voel met jouw. Ook met Cryo. Maar nog nooit getest of je daarmee ware uitspraken doet. Ik denk dat Cryo een man is. Maar dat ik rationeel bedacht. Cryo maakt backups, net zoals ik. Ik ken niet veel vrouwen die dat doen. Bovendien zijn vrouwen van nature wat spiritueler, en mannen wat standvaster. Mag je eens wat onschuldigs "lezen" ed. Je hebt volgens mij een auto, een kleintje, 3 deurs, kleur oranje/rood/bruin kan dit niet goed zien.
Maar je doet heel veel op de fiets. Dat vind je heerlijk. Zeker met dit wat koudere weer vind je dit lekker. Of is dit cold-reading?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Cry. ik zeg wat ik voel, ik geef er mee aan dat ik eerlijk ben, voel je niet aangevallen, ik ga ook geen voorbeelden opzoeken, ik waardeer dat je nu zo ver gekomen bent.
er staat ook dat het vandaag sterker is geworden omdat je eerlijker en nieuwsgierig geworden bent.
Dat wil niet gelijk zeggen dat je dat anders niet bent, want ik voel je al weer reargeren. @ gda.Door je drang je eigen waar te maken gaat het juist helemaal fout.
Ik heb een grote bus, grijs van kleur en ik heb een hekel aan fietsen, ik weet niet eens of er ergens nog wel een fiets van mij staat.
Het is niet eens cold-reading. Zulke dingen zijn mij ook al eens gebeurd met iemand van G.V. Daar zie je maar hoe weinig wij zelf kunnen!!!
Ik denk nog steeds dar cry. een vrouw is, omdat ik het zelf steeds spontaan denk, ze is wel heel intelligent en weet veel op allerlei gebied, maar roept gauw au als ze geprikt wordt en eigenlijk ben ik net zo, ik zit zo op de bekende kaste en daar ben ik zo maar niet van af.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
haha, je hebt gelijk. Ik probeer het nog 1x met Cryo en zijn vragen. Daarna zal ik me weer een paar jaar koest houden om te groeien.
Cryofiel
15 jaar geleden
@gdanonym, ik heb een lijst met 25 vragen gemaakt. Maar: je kent mij natuurlijk al een beetje via GV. Wat vind je van het volgende: --  Ik publiceer mijn 25 vragen hier op GV. --  Iedereen, ook jij, mag die vragen bekijken en vertellen welke vragen slecht zijn, omdat ze makkelijk kunnen worden geraden aan de hand van mijn eerdere vragen, antwoorden en reacties op GV, of omdat het repeterende vragen zijn, of omdat de vragen niet genoeg op mij betrekking hebben. --  De vijf slechtste vragen worden geschrapt. --  Van de overgebleven 20 vragen mogen Ed en jij de antwoorden bepalen, op een zelf te bepalen manier. --  Andere GV-ers die mij ook kennen (via mijn vragen, antwoorden en reacties) mogen ook de antwoorden op de 20 vragen raden. --  Iedereen (Ed, jij en elke andere GV-er) stuurt de antwoorden naar mij. Dit gaat via PB, niet via deze site, om elkaar niet te beïnvloeden. --  Na een week maak ik de uitslagen bekend.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Prima!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja ook prima. Ik vind het wel jammer als ik een week moet wachten voor mijn persoonlijke score.
Cryofiel
15 jaar geleden
Ik kan jullie scores direct geven. Maar dan niet verder vertellen voordat de anderen een kans hebben gehad geheel onafhankelijk de vragen te beantwoorden. Goed, dan gaan we het op deze manier doen. Ik ben vanaf morgen heel beperkt beschikbaar, tot halverwege volgende week. Ik zal de vragenlijst eind volgende week publiceren, dan kan het experiment beginnen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Cry.Als ik jou was zou ik een pendel kopen.
De meeste boekhandels hebben voor een euro of 8 een compleet pendelsetje te koop.
Probeer dan een ja te krijgen en een nee.Als je het goed doet, zie je geen enkele beweging van je hand/arm.
Ik ga er weer wat proeven mee doen.
In het boekje zit ook de biometer van A. Bovis.
Voor mij de belangrijkste, deze heb ik gebruikt voor mijn proef met gedachtenkracht.
Je energie stroomt door de pendel en daardoor gaat deze bewegen. Iemand met een zuiver lijntje naar boven kan op die manier communiceren. Op deze manier kan je ook wateraderen vinden. Niet iedereen kan pendelen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit antwoord is noch alternatief,noch sceptisch,maar praktisch. Als je het touwtje,koordje,kettinkje in de hand houdt,maak je onwillekeurige bewegeinkje met je hand. Deze bewginkjes worden versterkt weergegeven door de pendel! Probeer eens het volgende: Leg de hand met het koordje op een tafel,zodat het koordje deels op de tafel ligt en er deels overheen hangt en kijk wat er dan gebeurt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik plaats hem onder de sceptische antwoorden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat mag,mijn antwoorden zijn niet zaligmakend!
Cryofiel
15 jaar geleden
Ik plaats hem onder de feitelijke antwoorden. Maar ja, dat is voor mij hetzelfde als skeptisch. Voor een ander zal dat anders zijn, die kan een geest als feitelijk zien.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mag ook! Ik ben idd sceptisch,om niet te zeggen ongelovig.
Je onderbewustzijn geeft dan andwoord via de pendel maar vraag wel geconcentreerd eerst aan de pendel welke slingerbeweging betekend ja op al mijn vragen dan de vraag van nee dan de vraag ik weet het niet dan de vraag ik wil het niet zeggen omdat de pendel vier bewegingen heeft die zijn linksom rechtsom en naar boven en naar beneden hou de pendel wel ongeveer twee minuuten in de handen en stel tevens de vraag de pendel zal je alleen niet helpen bij de vragen bv de lotto getallen ik doe het wel eens bij de voetbalwedstrijden jij zult versteld staan bij de mogelijkheden die de pendel heeft wel eerst vaak oefenen en je hoofd eerst leeg maken en rustig gaan pendelen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding