Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is er zoveel vraag naar goud?

Als er volgens zeggen zo'n 165.000 ton (165 miljoen kg) aan goud beschikbaar is. En dit is met de huidige goudprijs zo'n 5.872.358.250.000.000 euro aan goud. Waarom is er jaarlijks dan nog steeds 3700 ton behoefte aan goud. Dit is voor ruim 131,5 miljard euro...

Maar waarom is er zoveel vraag naar goud?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
690
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik hoorde net dat mensen hun gouden kiezen zelf trekken en omwisselen voor goud,vanwege de prijs en geldgebrek.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Daarom ben ik ook gaan rekenen en ben op dat extronomische van 16 cijfers uit gekomen... Maar dit geeft nog steeds geen antwoord op de vraag, waarom er zoveel vraag is naar goud?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ha, die Starbless;

De vraag naar goud stijgt omdat vrijwel alle andere beleggingsmogelijkheden erg onzeker zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

B.A. Baracus is nog steeds populair als voorbeeldfiguur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vergeet Winston Bogarde niet :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En wat is nu je antwoord?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom is er veel vraag naar goud: Omdat BA Baracus nog een voorbeeld is, dus mensen dragen hele nekken vol met goud, meer dan hun eigen lichaamsgewicht met (nep) goud zie je wel eens in de steden. Wel zwak hoor die -2
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dan moet je eens gaan kijken bij mijn antwoord dat je eekhoorntjes kan doodgooien met kastanjes. Daar sta ik inmiddels al op -9...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dan doe ik snel een +1. Link?
Goud wordt tegenwoordig ook veel in de industrie gebruikt. Dus niet alleen als sierraad.
Het is een metaal met bijzondere eigenschappen zoals extreem goede geleiding etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
extreem goede geleiding van wat?
Volgens de telegraaf van morgen,kopen de banken van China en India grote hoeveelheden goud,om van hun voorraad dollars af te komen,en het goud als reserve te hebben,hierdoor is er meer vraag dan aanbod en wordt de prijs opgedreven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat kan je al sinds vanmiddag op nu.nl lezen...
Goud wordt 'verbruikt' in juwelen. Mensen willen graag juwelen en nu dat India en China rijker worden, neemt de vraag uit die landen sterk toe.

Daarbij word goud gebruikt in de fabricage van computers

Tenslotte wordt het gebruikt om de waarde van geld te stabiliseren & verstevigen.

Als deze zaken zorgen ervoor dat de vraag naar goud toeneemt als de economie onzekerder wordt OF als de economie in opkomende landen aantrekt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat die zeldzaam is.!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding