Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Voelen dieren ook liefde?

Houden dieren bijvoorbeeld van hun baasje, of zijn zij alleen degene die eten voorschotelen?

Houden zij van elkaar, of gaat het enkel om voortplanting?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Of het echt liefde is weet ik niet, maar dieren hebben wel voorkeur.
Wij hebben thuis een kat, en als wij op vakantie zijn geeft een buurvrouw haar eten en laat haar binnen en buiten. Dan houdt ze niet van de buurvrouw omdat die haar eten geeft.
Onze kat heeft een voorkeur voor mij. Ze komt 's nachts bij mij op bed liggen, en als we allemaal thuis zijn gaat ze alleen bij mij op de bank zitten.
Het is meer aanhankelijkheid, maar het voelt als liefde, en dat vind ik al goed genoeg.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Hoe moeilijk het ook is, je moet dieren niet met mensen vergelijken. Wij projecteren maar al te graag menselijke eigenschappen op onze kameraadjes.
Er ontstaat weliswaar een band tussen huisdier en 'baasje', maar het begrip 'liefde' van het kant van het dier is niet van toepassing.
15 jaar geleden
Zou niet kunnen zeggen of mijn huisdieren van mij houden.
Ik denk niet zoals mensen van elkaar houden, wel kunnen ze heel erg aanhankelijk zijn.
Ik ervaar die aanhankelijkheid als een soort van houden van.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als een huisdier ontspannen bij zijn baasje ligt ,een poes kan zo heerlijk spinnen,of liefdesbeetjes geven(pas geleerd hier op GV)Een hond die kwispelend op je af komt en lekker bij je kan liggen.Geloof ik echt dat ze liefde voelen.Het is ook een voorspelbaar vertrouwen bij een dier.Als een dier je niet vertouwd zal die zich angstig gaan gedragen of bijten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn hond heeft absoluut een voorliefde voor alles wat eetbaar is!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dieren hebben onvoorwaardelijke liefde.
Ook al zal de baas hem mishandelen, toch zal hij zijn baas erkennen. En altijd weer proberen in de smaak bij de baas te vallen.

Dieren merken wel dat je gek met ze bent, en hoe meer je zal investeren hoe meer je terugkrijgt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dat vind ik een moeilijke, ik denk eerlijk gezegd van niet.
wel kan een dier enorm veel vertrouwen in je hebben, en zich heel ontspannen voelen in je buurt.
verder zijn wij natuurlijk de blikopeners, ook niet onbelangrijk.
ik denk dat ik een fijne grote constante ben voor mijn dieren, en dat is voor mij voldoende.
15 jaar geleden
Ja dieren voelen wel liefde, want voor liefde hoef je niet te denken...

Als jij in liefde bent, dan komt een kat snel op je schoot zitten en gaat snorren, dat snorren is een afstemming op JOU... De kat plugt in bij jou en stemt af op de hoge energie en doet daaraan mee en als bewijs snort de kat...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing