Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan iedereen een postbus openen naast een regulier postadres?

En kun je dan alle post daar rechtstreeks naar toe doorsturen..?
Mag je ook ipv een postadres een postbus aanhouden als regulier adres of moet dat perse altijd een straatnaam zijn...

Toegevoegd na 15 minuten:
Ik bedoel dat ook banken en belasting de postbus als eerste postadres aanhouden..dus geen post meer thuis maar alles naar de postbus...

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ja hoor, iedereen kan een postbus nemen. Je mag al je post daarheen laten sturen.

Je laatste zin begrijp ik niet helemaal.. Je moet wel altijd ingeschreven staan op een woonadres..

Maar je mag altijd je postbusadres opgegeven als adres..

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.tntpost.nl/voorthuis/brieven-en-kaarten/service/postbus-aanvragen/
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik heb een tijdje een postbus adres gehad, omdat volgens TNT mijn adres niet bestond. Maar als je bedrijfsmatig bezig ben dan is een postbus nummer aanvragen bij TNT een stuk gemakkelijker dan om dit als particulier te doen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zowel bij de bank als bij de belastingdienst dien je je woon- of vestigingsadres op te geven.
Als correspondentieadres kun je je postbusadres opgeven.
Je kunt je echter niet aanmelden als klant bij een bank met enkel een postbusadres. Je zult je ook moeten legitimeren en de bank neemt een fotocopie van je paspoort of rijbewijs.
Als je een accountant een volmacht geeft om je zaken met de belastingdienst af te wikkelen is deze sinds kort ook verplicht om je legitimatiebewijs én een uitreksel van de KVK in zijn administratie te bewaren. Indien de belastingdienst hier om vraagt moet hij deze bewijsstukken kunnen overleggen.

Als je bij TNT een postbus aanvraagt krijg je deze mits er een beschikbaar is.
Bij inschrijving moet je ook hier een legitimatie tonen plus uitreksel KvK als rechtspersoon. Je betaalt een borg voor de sleutels en vanaf dat moment krijg je automatisch geen TNT post meer op je huis/zaakadres, want TNT sorteert je 'huispost' direct naar de postbus, net zoals ze dat doen bij een verhuisbericht.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Boven alle info die al gegeven is:
Kost je wel 150 euro per jaar plus 30 euro éénmalig.
Wil je nog steeds?
15 jaar geleden
Ja, als je maar betaald.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing