Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

voor welke leeftijd zijn die kleine winkelwagentjes in de supermarkt?

mijn dochter is anderhalf. Zij vindt 't geweldig om achter zo'n klein winkelwagentje in de supermarkt te lopen. En ik dus ook... Vol trots loopt ze de winkel door. Maar... Ik word vaak raar aangekeken omdat zij met zo'n wagentje loopt. Is er een leeftijd voor ofzo? Vanmiddag riep een kind (eigenlijk haar wagentje af willen pakkende) dat 't een baby is die er achter loopt. En de ouders keken mij raar aan

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (12)

Ik denk dat ze zijn voor kinderen van de leeftijd dat ze kunnen lopen op twee beentjes, en eventueel als ze met steun op twee benen kunnen lopen. Dus gewoon doen.

Persoonlijk punt: Die dingen zijn in de supermarkt natuurlijk wel geweldige sta-loop-ben in de weg dingen he? Wat mij betreft mogen ze uit de supermarkt verdwijnen, omdat ik altijd in snelle pas mijn boodschappen bij elkaar graai, en dan meteen een peuter moet ontwijken in de bocht ;).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij is dat niet aan leeftijd gebonden hoor...
Als ze er plezier in heeft, lekker laten doen.
Laat de rest maar raar kijken..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niets van aantrekken ! Als een kind hoe oud of jong dan ook met zo'n minikarretje wil rijden,heeft het daar de juiste leeftijd voor en maakt het niet uit of ze anderhalf of tien jaar is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij moet je gewoon kijken naar de lengte van het kind en niet naar de leeftijd. Zolang het kind niet te groot is voor het karretje en zich niet hoeft te bukken kan het best.

Is toch hartstikke leuk, zo'n kind achter zo'n karretje!!
Sommige mensen genieten niet meer van zoiets, nou ik wel hoor!

Maar wel oppassen dat het kind niet tegen anderen gaat aanstoten met de kar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik loop ook altijd met die kleine winkelwagentjes hoor...

Dit om de heel simpele reden dat deze groot genoeg is voor de dagelijkse boodschappen van een éénpersoonshuishouden. En word eigenlijk ook altijd raar aangekeken...

Maar word altijd raar aangekeken. Ook zonder zo'n winkelwagentje...

Toegevoegd na 2 minuten:
Ooh ja...

Er zit zo'n handig AH vlaggetje aan op een stok van 1,5 meter hoog. Dus loop ook niet raar gebogen rond...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Haha die is leuk :)
Kinderen die net kunnen lopen hebben nog geen goed coördinatievermogen, dus als die achter zo'n wagentje lopen botsen ze overal tegen aan! Niet alleen tegen de produkten van de supermarkt die daardoor kunnen sneuvelen, maar ook wellicht tegen de bespataderde benen van een 80 jarig omaatje! Met alle mogelijke gevolgen van dien....

Ik vind het dus niet verantwoordelijk om een kind van anderhalf achter zo'n wagentje te laten lopen, en denk eerder aan een leeftijd vanaf een jaar of drie!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Leven en laten leven.

Ik ben 16 en loop er ook nog mee :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik zie vaak genoeg volwassen met zo'n kar lopen zonder kind dus ja.

maar ik zou zeggen 3-6 jaar..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat een onzin, om ook dááraan een leeftijd te willen koppelen !! De karretjes zijn er neergezet om gebruikt te worden , tóch??

Als ze een beetje kunnen sturen (dat niet de stapel mini-blikjes aan de rol gaat, en omaatjes met spataderen ontweken kunnen worden) laat ze lekker in de waan, dat ze ENORM helpen.....

Ik zou alleen niet op zaterdag met m'n hummel gaan boodschappen-doen : bij de kassa stond ik laatst (gelukkig in de rij ernaast.....) te kijken hoe een familie met 1 gewone, en 2 mini-wagentjes aan het uitladen ging, waarbij ieder kind er ook nog op stónd, de spulletjes uit 'zijn' wagentje zelf op de band te leggen, ver boven hun hoofd, en als het eraf viel, ook zélf oprapen, en opnieuw proberen...
Geweldig, hoor, om je kinderen zelfstandigheid en verantwoording bij te brengen, maar dan liever op een doordeweekse dag....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor iedereen die het wil gebruiken. Zeker voor jonge kinderen is het heel handig omdat je een steun hebt.
Je moet alleen wel 1 ding in de gaten houden: Andere mensen moeten geen overlast hebben van jou kind. In dat geval moet je het niet doen.

Laat andere ouders lekker kijken: Zij zijn gek, Jij niet!.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als jij en je kind dit leuk vinden en anderen er geen last van hebben (letterlijk bedoel ik dan door tegen benen rijden etc...) ...... maakt het dan wat uit wat anderen denken/hoe ze kijken/wat ze vinden?

Misschien zijn ze wel jaloers omdat jouw kleine meid zo keurig bij jou loopt en hun kinderen van hot naar her rennen zeurend om die snoepjes die ze willen en de groenten die ze niet willen.

Het gaat erom wat jou en je dochter blij maakt!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk voor alle leeftijden. Ik (13 jaar) rijd er soms zelfs nog mee. Dus ik denk dat er daar geen leeftijd op staat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding