Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor cadeautje aan buitenlands bezoek?

Als je iemand een cadeautje wilt geven wat wel echt Nederlands is maar niet tot de 'standaard' cadeautjes hoort (stroopwafels/kaas etc.) wat zou je dan geven? Het is iemand die veel in nederland komt en die de Nederlandse cultuur ook goed kent. Ik zat te denken aan chocoladeletters en pepernoten omdat die nu volop te verkrijgen zijn.
Maar mag hij dat meenemen in het vliegtuig? (binnen Europa)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik vind een chocoladeletter en een zak pepernoten een superleuk idee! Zolang het goed ingepakt is mag je het meenemen. Sterker nog: Hard kans dat je die procucten ook tax free kan vinden.
Doe er nog een marspeinen beest bij, en eventueel een zwarte pietpop van chocola ofzo. Dan is het idee duidelijk.
Gewoon doen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Chocoladeletters is gegarandeerd goed, dat komt bij mijn buitenlandse gasten ook altijd heel goed aan. En dat mag gewoon het vliegtuig in, ook in de handbagage, zelfs met pepernoten.
Verder kan je nu ook een paar honderd bloembollen voor een lage prijs krijgen, maar die kunnen niet naar elk land worden geexporteerd: dat moet je echt even nakijken.
15 jaar geleden
Wat het ook vaak goed doet is een fles jenever.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef hem een dvd van André Rieu.
En als je toch pepernoten wilt geven, je mag de koffer vullen tot 20 kg.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op Schiphol kan je jonge of oude jenever kopen, advocaat, gerookte makreel, maatjes haring, rolmopsen, gerookte paling, hagelslag, muisjes en pindakaas! En ja, je mag chocolade letters meenemen in het vliegtuig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waar wij ook al veel "buitenlanders" mee hebben verrast is Krente(n)brood, schijnen ze niet te kennen en vinden toch veel mensen lekker.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat dacht je van een chocolade hart met een foto en tekst erop?
Kijk maar eens op deze site:

http://www.personalgifts.nl/cat/17/chocolade?tb_name=daisycon
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als diegene rookt
Neem paap pakjes shag mee. Zal wel blij mee zijn...

Toegevoegd na 1 minuut:
of ik bedoel geef paar pakjes shag mee.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor een ouwe rocker,een cd van normaal.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Drop, ik heb me laten vertellen dat dit in het buitenland nauwelijks verkrijgbaar is??
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb een penvriend in Canada. Toen we al vijf jaar schreven heb ik hem een Nederlands pakket gestuurd. Hij was vooral heel erg enthousiast over de hagelslag en de erwtensoep, misschien dat dat een ideetje is?

Maar pepernoten is rond deze tidj van het jaar ook een erg leuk idee.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als de persoon tuinliefhebber is een paar klompen,om aan de muur te hangen,en een bloemetje erin.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Blikje haagsche hopjes!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
kijk eens op www.hollandheritage.tv daar kun je een fantastische dvd over hollandse molens bestellen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing