Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je ook echt post versturen met duiven?

Het lijkt me leuk om een keer voor een verjaardag iets origineels te doen en nu vroeg ik me af of het ook mogelijk is om een duif ook echt post te laten brengen.. of is dat nou een heeeele domme gedachte van me? haha

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
6.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (9)

Nee je kunt alleen post versturen naar je eigen adres... Neem die postduif heel ver weg naar toe en dan gaat hij als een haas(!) naar huis, zo doen die postduiven dat... Dus je kunt alleen een brief naar huis sturen van erlders ver weg...

En anders niet...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja hoor, dat kan. Als je wilt, kan alles op bezorggebied.
Er zijn speciale dierentransport-koeriers. De duif wordt, met de brief tussen zijn poten, diervriendelijk ingepakt en bezorgd, waar je maar wilt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een duif vliegt altijd terug naar zijn eigen hok.
Dus als je Pietje of Klaasje een bericht wilt sturen, zal Pietje of klaasje zelf duiven moeten hebben die jij dan meeneemt. Want een duif naar een adres laten vliegen is niet mogelijk.
Ook niet met navigatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
duiven vliegen altijd naar huis. Je kunt dus alleen een duif sturen als de jarige zelf duiven heeft en jij er even een mee mag nemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kunt postduiven geen post laten versturen, omdat ze altijd weer naar het hok van de duivenmelker terug vliegen. Zo zijn ze getraind het zijn sportduiven, dus voor de post te laten brengen moet je toch echt de postbode laten komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, dat kan. Geef de persoon een postduif cadeau voor zijn verjaardag voorgaand aan de dag dat je de brief wil versturen. Schaak daarna de duif een dag voorgaand aan de verstuurdag. Hang de brief om zijn nek en laat hem op een willekeurige plaats los.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee hoor,niets doms aan! Alleen moet je met 2 dingen rekening houden. Ten 1e, de brief moet niet te volumineus zijn en te veel wegen,anders komt het beestje niet los van de grond.
Ten 2e de duif moet wel uit het hok komen van de geadresseerde,anders komt ie nooit aan. De brief bedoel ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, Duivens stammen nog uit de tijd van de Gulden, dus die doen het niet meer met de nieuwe postzegels.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja dat is mogelijk,je kunt het ook doen tijdens begrafenissen en bruiloften dat dan een duif een toespraak komt brengen,nu zal het alleen wel duur zijn denk ik maar dat kun je het beste vragen bij een duivenhouder bij jou in de buurt,zo heeft mijn neef het ook gedaan(heeft zo zijn vriendin ten huwelijk gevraagt)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding