Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie heeft een goeie tip om halskettingen te bewaren?

Ik heb zoveel kettingen, geen zilveren, maar die gekleurde.
Nu heb ik ze in een la liggen, maar als ik er dan een wil pakken, trek ik de helft mee, omdat ze dan in de knoop zitten.
Ik heb ze ook wel eens op een hangertje aan de muur gehad, maar dat was ook niet zo'n succes.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb een kapstokje hangen.. een hele leuke met een spiegeltje en 2 foto lijstjes.. Je kunt ze ook om een kledinghanger heen hangen.. Hang ze op kleur.. neemt weinig plek in

Wat ook erg leuk is is om ze ergens om heen te hangen bijvoorbeeld een een lampje.. maar als je er veel hebt dan word het indd een rommeltje..

Wat ook erg leuk is is een grote droge tak zoeken.. een met veel zijtakjes.. hem dan in een leuk kleurtje spuiten en hem dan vast zetten in een potje( bijvoorbeeld met cement of gewoon vast zetten tussen een muur en een kastje.. of ophangen aan de muur.. Een soort paastak idee alleen dan met kettingen.. super leuk en ook nog decoratief.

suc6!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je ze over een kleerhanger hangt, schuift alles naar een kant, lijkt mij.
Maar dat idee van die tak vind ik ook wel leuk.
Moet ik wel een tak zoeken met een helehoop zijtakken, maar wje weet nooit.
Bedankt voor je tip +1
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik bedoel zoon kleding hanger waar je het stokje wat tussen de bovenkant van de hanger in zit uit kan schuiven ! Je kunt ook stiekem een tak ergens afzagen.. of gewoon eens bij een tuincentrum vragen.. vaak gebruiken mensen van die takken die ik bedoel voor versiering! En als je echt ten einde raad bent.. koop een hertenkop (echt of neppe) en hang aan het gewei je kettingen.. super origineel en nog leuk ook! Ik denk dat ik die zelf maar eens ga maken!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@blossem, ik moest wel lachen hoor, dan koop je een hertenkop, hihihi
Orgineel is het zeker, schrik je je eigen het leplazerus als je 'snachts naar de wc moet :-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vond die tak toch wel een heel leuk idee.

Andere antwoorden (7)

Van yunomi.nl:
"Sieraden kun je eenvoudig bewaren in een la, maar als je een groot aantal ringen, kettingen en oorbellen hebt word dit een stuk lastiger. Om dit probleem op te lossen kan men ondermeer een eenvoudig plasticbak bij de praxis of karwei kopen die eigenlijk voor de schroefjes en spijkers is bedoeld. Er zit een stevige deksel op en door de wandjes in de bank kunnen de oorbellen / kettingen en ringen eenvoudig worden gesorteerd.

Een andere tip is om een soort houten plaat te maken met kleine spijkers waar je je kettingen aan kunt hangen of eventueel oorbellen en ringen. Zodat ze overzichtelijk hangen en makkelijk te pakken zijn."
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik gebruik een kapstokje..eentje met haakjes en eentje met dopjes..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat heb ik voorheen ook gedaan, maar ik heb er zoveel, dat ze dan nog over elkaar heen hangen.
Maar bedankt voor de tip :) +1
Ik heb een ladenkastje waarvan ik de laden heb verdeeld in langwerpige vakjes, doormiddel van passende stukjes hout(mijn man heeft ze op maat gezaagd en ik heb ze er in gelijmd).
Werk perfect. Per vakje twee of een kettting.
Het is kastje van ikea met 6 laadjes en het is al 3 verhuizingen meegegaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het doet me denken aan wat ik laatst heb gekocht.
Dat zijn van die kunststof 'repen' met gleuven aan een kant.
Door die in elkaar te schuiven krijg je dan ook van die vakjes.
Maar ze waren te hoog in het laatje waar alles nu inligt :(
Ik ga morgen toch naar Ikea, kan ik meteen even kijken, bedankt voor je tip. +1
In doe-het-zelf zaken heb je van die hardboard platen met gaatjes waaraan je gereedschappen kunt hangen d.m.v. haakjes die je in die gaatjes kunt doen.Ken je die? Ik had hetzelfde probleem.Heb zo`n plaat met haakjes gekocht (of haal hem uit de gereedschapschuur) geef hem een passend kleurtje en hij staat nog leuk aan de muur van je slaapkamer ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat ook handig is enkele haken (die eigenlijk dienen om jassen aan te hangen) aan de binnenkant van je kledingkast bevestigen. Zo heb je onmiddellijk een overzicht, en kun je alles bv. per kleur, lengte, rangschikken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wij hebben een kledingkast met schuifdeuren, moet ik telkens in de kast kruipen, hihi..
Ik heb ze inderdaad ook wel eens aan haken gehad, maar ik heb er tè veel nu :)
Bedankt voor je tip +1
Bij mij hangen ze aan een soort boompje met verschillende takken. Dit heb ik een paar jaar geleden bij Ikea gekocht. Staat leuk en is lekker overzichtelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik was toch al van plan om morgen naar Ikea te gaan, kan ik meteen eens kijken.
Het zijn wel veel kettingen, misschien moet ik maar eens gaan opruimen..zucht :(
Bedankt voor je tip +1
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Marktplaats niks voor je???
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tja..eens zal het er van komen, vrees ik.
Maar ik kan zo moeilijk kiezen welke er dan weg moet :(
een bordt met gaatjes erin of haakjes erop die je leuk ergens tegen aan kan zetten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding