Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat als de woningstichting niks aan een overlastgevende buur doet? kan ik een advocaat nemen?

Andere tips zijn ook altijd welkom hoor...

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Allereerst: bel iedere keer de politie als je buur ernstige overlast veroorzaakt. Daarnaast zou ik het melden bij de gemeente. Vraag bij de gemeente naar het meldpunt overlast. Naast de meldingen bij de woningstichting ( ik neem aan dat je al diverse keren de overlast hebt gemeld) heb je nu nog 2 instanties die weten van de overlast. Stap vervolgens naar een advocaat en laat die een brief schrijven, met kopie aan de gemeente en de politie, waarin staat dat de overlast nog steeds voortduurt en dat je eist dat er onmiddellijk maatregelen worden genomen (stel in die brief wat je wilt: dat de buren verhuizen, of misschien wil je zelf wel naar een andere buurt).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Is er een huurderbelangenvereniging bij jullie? zo ja dan kunnen die ook nog wat doen! Zij kunnen als intermediair spreken en hebben (wettelijke) instanties achter zich staan. De Woonbond,is het overkoepelend orgaan van de H.B.V's en ook de VROM . Kijk eens op de site van de Vrom wat je nog meer kan doen aan overlast buiten hetgeen al door andere GV's is gezegd.
Sterkte
P
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hier is nauwelijks iets tegen te ondernemen.
Zie dit krantenbricht.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing