Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik als student zijnde, morgen heen om rustig te studeren?

Thuis is het lekker gestrest, dus even geen goede plek om te studeren. En morgen ben ik vrij. Ik ken vrij veel mensen op school en wil vragen even vermijden. Dus school is ook momenteel geen slim alternatief.

Weet iemand een leuke plek waar je rustig in je eentje de boeken en de laptop er bij kan pakken (ik heb geen internet nodig) en lekker rustig en ontspannen kan studeren/lezen? (Behalve in de trein zelf, dat doe ik sowieso al)

Ik ga morgen vroeg weg om 6.45 en wil eigenlijk proberen rond 18.30 weer thuis te zijn. Ik reis met de trein.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

De bibliotheek in amsterdam. Een prachtig gebouw vlakbij centraal station waar je zonder er lid van hoef te zijn gratis kunt gaan zitten. Het geeft mij altijd een rustgevende en inspirerend gevoel als ik binnenstap en je kunt gratis op pc's met internet en af en toe drink je bijv. Een verse jus in het le place restaurant. Echt een aanrader als je het mij vraagt, succes met studeren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

In de biobliotheek kan je heerlijk rustig studeren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zoek een rustig terrasje op. Veel volk trekt het nu niet meer, maar als je lekker in het zonnetje zit is het nog volop zomer.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat ook een fijne plek is: de kloostertuin van de Dom in Utrecht. Nu zijn de meeste toeristen weg en de tuin is vrij te betreden. Ik weet alleen niet hoe veel je je laptop nodig hebt, want daar zijn geen stopcontacten vermoed ik.
Oh en de zin: "Waar kan ik als student zijnde, morgen heen om rustig te studeren?" klopt niet. Het is als student, of student zijnde. Allebei is dubbelop.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het begijnhof in amsterdam, het is een hofje gelegen achter de de kalverstraat maar, geloof het of niet een oase van rust.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in hoog catherijen Utrecht. heb je vast wel plekje te vinden om lekker te studeren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja nu ben je al weg natuurlijk maar wat denk je van Artis?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik weet niet waar je woont, maar de hortus in Leiden [En ik geloof ook in Amsterdam] heeft een tropische kas waar je kan zitten. Hetzelfde geldt voor Burgers' zoo -> Bush. Maar daar is het wel weer erg druk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik weet niet waar je woont, of hoe lang je in de trein wil zitten dus een plaats word moeilijk. probeer een bibliotheek of park, het weer is morgen beter als vandaag dus dat is je geluk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Iedere bibliotheek is erg geschikt (vooral universiteitsbibliotheken zijn speciaal hiervoor ingericht en een beetje universiteit heeft meerdere bibliotheken). De stilte coupe in de trein buiten de spits is ook bruikbaar (alleen minder ideaal met schrijven) als je een week OV hebt.
Eigenlijk is iedere plek waar je geen last hebt van wind, regen en mensen die je de oren van de kop zeuren geschikt.

Als je thuis niet kan studeren om wat voor een reden dan ook kan een kamer ook een oplossing zijn.

Ik weet niet wat voor een opleiding je doet maar HBO's en Universiteiten hebben ruimten genoeg waar je kan gaan zitten. Je hoeft niet per se in de buurt te blijven van de afdeling waar je lessen volgt. Ik ging zelf regelmatig bij een andere faculteit zitten omdat die vaak rustiger plekken hadden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
stadskanaal
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vraag of je bij familie vrienden of buren even mag afzonderen op een logeerkamer eventueel.
Succes
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing