Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft iemand van jullie al ervaring met 'led lampen' ?

Ik heb op internet gezocht, maar ik kan nergens vinden of deze lampen 'warm licht,' (zoals de ouderwetse flame gloeilamp), kunnen geven en/of, te 'dimmen' zijn.
Wellicht weet iemand een goede site.

bvd

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
554

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Deze site misschien ? 41 pagina's alleen over leds.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dankjewel Toerist! Ik ga deze site bekijken.
Enige dagen geleden heb ik een artikel in de krant gelezen over Led lampen,daarin werd gesteld,dat deze lampen nu nog een kil wit licht uitstralen.Men is wel druk bezig daar een oplossing voor te zoeken,maar dat zal nog wel enige tijd in beslag nemen! Ook werd gesteld,dat een goede Led lamp nu nog ongeveer 26 Euro kost. Ik heb het idee ,dat men met het verwijderen van de (ouderwetse )maar sfeervolle gloeilampen uit de schappen een beetje hard van stapel loopt.

Peter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
helemaal met je eens!!!
Ik heb recent in een bouwmarkt een LED lamp gekocht. Deze heeft het model van een gewone gloeilamp met grote fitting. Deze lamp geeft warm wit licht, bevat 22 led's en verbruikt 1.2 watt. Is niet dimbaar en werkt zonder transformator. Levensduur volgens de verpakking is 50.000 uur. En koste ca. € 12.00. De licht opbrengst is vergelijkbaar met een gloeilamp van 25 watt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je kwaliteit wilt, dan moet je ze gewoon bij IKEA kopen. Die heeft ze tegenwoordig ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb laatst al de spaarlampen van mijn buitenverlichting vervangen met 2.2 Watt ledlampen (lichtopbrengst vergelijkbaar met het oude 25 Watt kogeltje). Ook voor mij is de lichtkleur erg belangrijk, want 'cool white' ziet er wel heel erg steriel uit. Warm white oftewel 2700 tot 3000 Kelvin, is een mooie kleur! Laatst had Gamma ze in de aanbieding voor nog geen 8 Euro, en Karwei heeft ze ook. De kleuraanduiding staat overigens op de verpakking. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding