Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn opaskind wil niet slapen en komt steeds naar beneden wat nu?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
971

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (12)

Zeg dat ze snel moet gaan en kom
boos over!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
laat haar beneden in de bank liggen tot xze vanzelf in slaap valt..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Breng haar nog een keertje naar bed, en speel wat met de knuffels.
Of maak nog wat drinken voor haar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom wil ze niet slapen? Speel daar een beetje op in. Als ze gewoon te veel energie heeft kan je altijd nog gewoon gaan spelen (verkleden, tikkertje, etc) zodat ze flink moe wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O god, dat soort kinderen..
'als je nu gaat slapen komt mama veel sneller terug en krijg je dus ook sneller een nachtzoen?'
Oke dat zal ook niet helpen denk ik..
Ik denk verder hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een foto van mama laten zien en hem dan snel een kus geven en zeggen dat mama het heeft gedaan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je nu gaat slapen krijg je er morgen twee?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Succes!
Zeg tegen hem/haar dat hij/zij en snoepje krijgt als hij/zij gaat slapen natuurlijk de dag er na anders slaapt i niet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik vroeger altijd deed was praten met het kind. Gewoon rustig uitleggen waarom iets wel of niet kan. Aangeven dat papa en mama heel boos gaan worden als hij nog steeds wakker is als ze thuis komen. Eventueel even een boekje lezen en daarna naar bed. Wel zeggen dat als je dat doet dat het daarna over is. Daarna moet hij gaan slapen. Je kan ook naast het bed blijven zitten tot dat hij moe wordt. Vaak geven ze dan op en vallen de oogjes zo toe:-)

Als niks werkt het kind gewoon beneden laten op de bank. Vaak vallen ze dan ook in slaap van verveling als jij verder geen aandacht aan hem geeft en jij een filmpje kijkt.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na 100x achter elkaar gezongen te hebben: ik ga slapen ik ben moe, sluit mijn beide oogjes toe. Here houd ook deze nacht over mij getrouw de wacht. AMEN

Lijkt gelukt te zijn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kind uitleggen dat dit de laatste keer is en dat het ehct moet gaan slapen. Leg dit bijvoorbeeld zo uit:
Je moet echt gaan slapen, alle kindjes slapen nu. Anders ben je morgen erg moe.
Breng het kind vervolgens naar bed en wees lief voor het kind, zeg dat het nergens bang voor hoeft te zijn, dat jij voor hem/haar zorgt en dat papa en mama er weer zijn als het kind wakker wordt.
Het kan namelijk zijn dat het kind iets dwars zit.
Succes ermee!

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je merkt dat het kind je gewoon zit uit te proberen, mag je best streng overkomen. Als het kind dan weer naar beneden komt, kun je dan bijvoorbeeld met een fronsend gezicht zeggen: Nu moet je echt gaan slapen! Loop dan niet weer mee naar boven, dat vindt het kind dan juist leuk en dan zal het misschien weer naar beneden komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij bent de oppas.
Blijf naast het bedje van het kindje zitten tot hij/zij slaapt. Zing eventueel een liedje.
Dat kalmeert kinderen altijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behalve als je zingt als een kraai ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha :))) grappig! Ja, ik vergeet altijd dat er ook mensen zijn die niet kunnen zingen.
Maar ik denk niet dat kinderen van 5 jaar daar al een oordeel over vellen, dus laten horen die kinderliedjes, vals of niet :))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vergeten dat er mensen zijn die niet kunnen zingen? x-factor achtige progamma's gemist? :P
Je moet inderdaad eerste kijken of het kind uit bed komt om je uit te proberen of dat er een andere reden voor is.

Als het kind je uit probeert, boos worden en zeggen dat papa en mama het niet leuk vinden dat hij/zij niet wil slapen.

Als dit niet het geval is, leg je rustig uit dat papa en mama even weg zijn en jij op hem/haar komt passen. Dat jij nog eventjes beneden televisie gaat kijken en een kopje thee gaat drinken, dat de papa en mama straks weer thuis komen en dat jij dan weer naar je eigen huis gaat om daar te slapen en dat papa en mama hier blijven.
Herhaal het desnoods een paar keer en kijk of het kind het helemaal snapt.

Ook bij kleintjes die nog niet goed kunnen praten helpt dit, ze snappen vaak meer dan je denkt.

Hoe vaker de kinderen het gehoord hebben hoe geruster ze zijn, na een aantal avonden zal hij/zij niet meer uit bed komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
warme melk helpt ook. Want dan kan je zeggen tegen hem/haar dat het helpt om te slapen (en het is ook nog echt zo). Als het kind dat gaat geloven, raakt de paniek uit haar (help, ik kan niet slapen) misschien weg. Kan ze/hij niet slapen, of wil hij niet slapen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat merken dat jij de baas bent. als je nu niet in je bedje blijft liggen mag je in de hoek gaan staan! Als da niet werkt kan je ook nog eens vragen waarom het kindje niet kan slapen, als het is omdat het niet moe is, moet je er heel actief mee gaan spelen zodat het vanzelf moe wordt, dan leg je het kindje na 5 min. actief spelen in bedje en is het zo vertrokken, werkt het nog nietbel je de mama op en vraag je even om slaapwel te zeggen. Sommige kindjes slapen niet als hun ouders niks hebben gezegt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kind voelt zich niet veilig. Ze kan nog niet beredeneren dat haar ouders wél terugkomen.
Ga naast het bedje zitten. Lees voor of zing.
Doe dan hetzelfde, een meter verder, schuif zo langzamerhand op naar de deur.
Draai langzamerhand je rug naar haar toe.

Zet de radio aan, of een voorleescd en doe hetzelfde.

Of maak een afspraak, je gaat nu heel even liggen en ik kom zometeen kijken, bv. 3 minuten. Kom terug en geef een compliment. Blijven herhalen......

(moeder van een (nu) 16-jarige, slechte slaper)
Succes!
(en kijk ook eens op de site van oudersonline.nl)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding