Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is nou een goede manier om een presentatie te eindigen?

Ik moet een presentatie houden over de gevolgen van natuurrampen voor mijn klas, dat is ongeveer 30 mensen.
Maar wat is nou een goede manier om die presentatie mee te eindigen? Ik ken het oude: 'Dit was mijn presentatie, bedankt voor het luisteren, zijn er nog vragen?'. Maar toch vindt ik dat niet zo professioneel klinken. Weet iemand een echt goede manier om een presentatie af te sluiten?

PS: Weet iemand onder welke categorie dit valt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je zou aan het einde de boel eens om kunnen draaien en een vraag aan je klasgenoten stellen zodat een gesprek op gang komt. Dus: "Bedankt voor jullie aandacht. Ik wil graag eindigen met een vraag aan jullie. Waren jullie al bekend met de gevolgen van natuurrampen of was mijn verhaal helemaal nieuw voor jullie?". Je zult zien dat er een leuk gesprek op gang komt over jouw onderwerp.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bedanken voor de aandacht en vragen of er nog vragen zijn. Zo doen heel veel mensen het
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is handig om soms een origineel einde te maken. zo kun je een filmpje laten zien. op zelf een kleine natuurramp maken (kun je doe door te gaan gillen en zeggen dat de grond beeft of met een pen in een bak water roeren. zo zorg je ervoor dat je klasgenoten de presentatie sneller onthouden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding