Hoe moet ik mijn vriendin duidelijkheid geven, dat ze luistert én het begrijpt? Ze is erg onzeker.
Hallo,
Mijn vriendin en ik hebben 2 jaar een relatie. Ik heb het druk met school, familie en mijn "eigen leventje". Ik zie mijn vriendin alleen op vrijdag en in 't weekend. Ze wordt altijd maar boos dat ik geen moeite doe, geen tijd voor haar heb en zegt dan dingen zoals: "Jij wilt mij gewoon niet meer zien", " Als je niet meer met me verder wil gaan moet je dat zeggen". Bij ruzies wilt ze eigenlijk nooit mijn mening horen en als ze ernaar luistert, dan geeft ze vaak reacties zoals: "Ja tuurlijk, geloof het zelf", dat soort reacties.
Als ik niet kan afspreken in het weekend dan wordt ze weleens boos dat ik weer geen tijd heb.
Ze snapt maar niet, dat ik het druk heb met school en wel meerdere dingen te doen heb. Ik vind haar super leuk en ben heel erg verliefd op haar, dus loslaten wil ik haar echt niet. ik wil graag een oplossing, maar ik heb het al zo vaak geprobeerd duidelijk te maken. Tuurlijk ben ik niet perfect en ik begrijp haar dat ze het echt niet leuk vind, maar het gaat eventjes niet ander en dat begrijpt of wilt ze niet begrijpen, wat moet ik doen (zonder haar te beledigen, want vaak ziet ze het al een belediging)?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.