Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weet niet welk categorie ik moet zijn maar: Is "pendelen" echt magisch of niet?

Ik kan namelijk zelfs een theezakje heen en weer laten gaan en ook laten cirkelen links en rechts. Is het soms een kwestie van oefenen? Want mijn hand zien ze echt niet bewegen en zelf geloof ik er niet (zo) in. Maar de pendelaars blijven volhouden dat ze niet bewegen, dat het echt magisch is. Wat denken jullie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
727
Kimath
13 jaar geleden
Het draaien van een theezakje komt doordat het 2 touwtjes in elkaar gedraaid zijn. Niets magisch aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat weet ik ook wel dat het gaat draaien, maar ik kan 'm toch op dat punt zetten dat het stil hangt en dan doe ik iets zodat ik 'm kan laten cirkelen en of laten slingeren. Alles wat aan een touwtje hang kan ik dat doen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ikzelf geloof er niet in. Totaal niet. Er zijn meerdere van die wazige hobby's. Mensen zijn vrij om er wel of geen waarde aan te hechten En natuurlijk zeggen mensen die er intensief mee bezig zijn dat het echt is. Het is hun hobby.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof er wel in. Er werd gependelt op de vraag of ik zou slagen: geen ja geen nee... Uiteindelijk een herkansing gehad. Voor een vriendin dezelfde vraag. Uitbundig ja en die slaagde. Dus ja ik geloof erin heb nog wel meer voorbeelden maar dit vind ik er wel genoeg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Magisch in de zin van toverij is het absoluut NIET.
Pendelen (met een gewichtje aan een touwtje/koordje/kettinkje) is niets anders dan een uiting van je onbewuste (= niet-denkende) geest. Net als je intuïtie kun je het zien als een 'deel van het grote geheel', het deel van jou dat dingen 'weet' zonder dat er een goede verklaring voor te vinden is. Voorbeeld: de telefoon gaat en je 'weet' al wie er belt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je ziet inderdaad niet dat je hand beweegt, en toch gebeurt er iets. Onverklaarbaar? Misschien niet. Kijk ook eens wat je vindt op google.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding