Waarom controleert de politie niet op die lokatie?
Ik zit dagelijks op de weg en zie de politie diverse verkeerscontroles uitvoeren. Zelfs op lokaties waarvan ik denk: "heeft dat nut (verlaten landweg om 2 uur 's-nachts? ".
Laatste tijd verbaast het mij dat er redelijk veel mede-automobilisten zijn die onder een rood kruis doorrijden.
Voorbeeld: de oprit naar de A10. Twee rijstroken waarvan er één met een rood kruis boven de weg. Dit staat ruim van te voren aangegeven en toch rijdt men rustig onder het kruis door.
Ik denk dan altijd: "dat heb je bij je rijopleiding niet zo geleerd...".
Soms dringen ze, op het allerlaatste moment, tussen het verkeer op de rechter rijstrook, maar vaak rijdt men ook gewoon door. Op de één of andere manier lukt het ze bijna altijd om direct de snelweg op te rijden. Wat ik mij dan afvraag is: waarom staat DAAR geen politie?
Ik begrijp best dat we met heel veel auto's over die twee rijstroken weer snel naar huis willen. En als er dan één rijstrook niet beschikbaar is, dan duurt het weer een paar
minuten (seconden) langer. Maar dat geldt toch voor iedereen?
De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik het nu ook weer niet belangrijk genoeg vind om het te melden, maar gewoon, uit nieuwsgierigheid.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.