Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom controleert de politie niet op die lokatie?

Ik zit dagelijks op de weg en zie de politie diverse verkeerscontroles uitvoeren. Zelfs op lokaties waarvan ik denk: "heeft dat nut (verlaten landweg om 2 uur 's-nachts? ".

Laatste tijd verbaast het mij dat er redelijk veel mede-automobilisten zijn die onder een rood kruis doorrijden.

Voorbeeld: de oprit naar de A10. Twee rijstroken waarvan er één met een rood kruis boven de weg. Dit staat ruim van te voren aangegeven en toch rijdt men rustig onder het kruis door.
Ik denk dan altijd: "dat heb je bij je rijopleiding niet zo geleerd...".
Soms dringen ze, op het allerlaatste moment, tussen het verkeer op de rechter rijstrook, maar vaak rijdt men ook gewoon door. Op de één of andere manier lukt het ze bijna altijd om direct de snelweg op te rijden. Wat ik mij dan afvraag is: waarom staat DAAR geen politie?

Ik begrijp best dat we met heel veel auto's over die twee rijstroken weer snel naar huis willen. En als er dan één rijstrook niet beschikbaar is, dan duurt het weer een paar
minuten (seconden) langer. Maar dat geldt toch voor iedereen?

De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik het nu ook weer niet belangrijk genoeg vind om het te melden, maar gewoon, uit nieuwsgierigheid.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Controleren op een verlaten landweg lijkt me zeer zeker wel noodzakelijk aangezien dat juist de plekken zijn waar moordenaars hun lijk kunnen dumpen of automobilisten die iemand hebben aan of doodgereden hebben die dan rustig door kunnen rijden, of jongeren die er fietsen en zich niet veilig voelen of jonge autocoureurs die met een grote groep wedstrijden willen houden.

Helaas kan de politie niet op alle plekken tegelijk zijn en maken mensen geen overtredingen als de politie in de buurt is dus het wordt heel moeilijk. Ze rijden er heus wel maar dan is er niemand die het lef heeft verkeersovertredingen te maken die lafaarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat van die landweg begrijp ik wel, hoor. Vind het ook prima dat ze dat doen. Het was alleen om aan te geven dat ze af- en toe op de meest onlogische plekken aan het controleren zijn. Misschien een onopvallende videowagen? In ieder geval bedankt voor je antwoord.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
misschien was die onopvallende videowagen ook wel aanwezig op de locatie met het afgekruiste baanvak, maar is het u niet opgevallen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha, @Alphalimasie, scherp opgemerkt

Andere antwoorden (1)

Ze hebben vergunning nodig omdat de doen de politie mag niet zelf beslissen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: