Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik ben goed in teksten/woordjes uit me hoofd te leren, als ik een lang stuk tekst lees onthoud ik het gelijk na 2 keer lezen maar toepassen lukt nooit

hoe kan dit? :( in teksten letterlijk onthouden op toetsen ben ik echt uitmuntend, maar als je dan moet toepassen, de stof, dan lukt het niet, dan leer ik nog zo hard, en dan haal ik misschien een 5 of een 6..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
806

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Doe anders oefeningen waarin je het moet toepassen (maak deze zelf of vraag deze bij docent etc)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat geeft waarschijnlijk het verschil aan tussen reproduceren (zoals je vroeger tafels leerde) en de stof echt beheersen: als je de stof echt beheerst, kun je 'm ook toepassen.
Misschien is het tijd om een andere leertechniek te proberen: neem de stof door, vraag je af wat er bedoeld wordt, schrijf dat (uit je hoofd) in je eigen woorden op en vergelijk dat weer met de stof.
Op die manier weet je zeker dat het echt in je hoofd zit en dat je niet alleen maar op kunt dreunen wat er in je boeken staat, maar dat je het beheerst.
Als dit niet lukt, kijk dan of er op school huiswerktraining is, daar weten ze nog veel meer technieken.
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding