Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kunnen mensen zo praten?

hoe kunnen sommigen mensen vooral mensen die iets willen verkopen door via de telefoon zo rustig en kalmerend praten?
je word helemaal rustig als je ernaar luisterd krijgen ze hier een curcus voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
793

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Dat is een kwestie van stemgebruik, goed luisteren en van aanvoelen hoe degene die je belt in het gesprek zit.
Je kunt het leren, maar je moet het al wel een beetje in je hebben: vooral goed kunnen luisteren, ook naar wat er niet gezegd wordt.
Bij verkoop hebben mensen meestal een script, met tips wat te zeggen als de gebelde zegt: 'Daar gaat mijn partner over/ Ik heb nog een contract / Dat klinkt helemaal niet beter dan mijn huidige aanbieder / Waarom zou ik dat doen?', noem maar op.
Als je dit werk een tijdje doet en het je ligt, word je daar vanzelf goed in.
En altijd zorgen dat de gebelde het gevoel heeft dat jij er helemaal voor hem/haar bent, dat z/hij het belangrijkste op de wereld is, niet haasten of jagen, ingaan op opmerkingen en bezwaren, dus heel goed luisteren naar wat er gezegd wordt en naar wat er niet gezegd wordt.
Zo kun je een gesprek en de stemming van de ander prima sturen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen van een callcenter krijgen een training over de producten, want ze moeten ook het overtuigd kunnen brengen. Ook leren ze om te gaan met klanten hoe ze de gesprekken in goede banen kunnen leiden. Het is niet de bedoeling dat je iets opdringt en mensen misleidt, anders krijgt het bedrijf een slechte naam. Ook moet je goed luisteren naar de klantvraag en inspringen op de behoefte van de klant. Zodat ze met goed gevoel ophangen. Af en toe wordt er ook een klanttevredenheidstest gedaan of meegeluisterd of jij de klant goed geïnformeerd

Toegevoegd na 1 minuut:
hebt geinformeerd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je voor de min!
ik heb het ook een tijdje gedaan voor en bekende loterij , en het is heel makkelijk: men krijgt eerst een dag of twee een cursus en daarna heb je een script voor je als je aan de slag gaat en daar staat woord voor woord op wat je moet zeggen

dus er kan niks fout gaan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Idd ik luister er ook gewoon naar. Niet alle stemmen zijn even prettig, maar soms vind ik een stem zo heerlijk om naar te luisteren dat ik netjes aan de telefoon blijf. Alleen koop ik niks.

Ik heb wel eens gehad dat ik meteen erna slapen ging echt waar.

Toegevoegd na 8 minuten:
En nu ga ik ook slapen, want het is de hoogste tijd. Morgen komt mijn kleine boef (kleindochter van 6 maanden) weer twee dagen logeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:-)))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je maar niet gaat snurken aan de lijn haha...veel plezier met je kleindochter ;-)
ik zou t ze de volgende keer gewoon zelf vragen kijken wat ze daar op te zeggen hebben
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding