Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn moeder heeft een eigen huis en haar vriend heeft een eigen huis. Ze vangen allebei AOW. Slapen 5 nachten bij elkaar. Moeten ze AOW inleveren?

Toegevoegd na 6 dagen:
Hoeveel nachten mag je bij elkaar slapen dat niet je AOW minder wordt???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
885

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als je met z'n tweeën samenwoont krijg je per persoon minder, echter blijkt uit jouw stuk dat dit bij de overheid niet bekend is. Mijn advies: houden zo!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de site van de SVB, in hun tijdschrift en de SVB brochures kun je lezen hoe onze overheid (dat zijn wij) hier tegen aan kijkt.
Als ze aanzienlijke schaalvoordelen hebben door langdurig in hetzelfde huis te zijn en gezamenlijke maaltijden bereiden/gebruiken, dan wordt als gauw geconcludeerd dat ze i.p.v. ieder de ongehuwden AOW de (helft van de ) gehuwden AOW krijgen. Ondanks het feit dat ze toch ieder kosten hebben voor de eigen woning.
Als de regels zo zijn zou ik daar rekening mee houden. Tenslotte moeten wij met zijn allen betalen en je moeder en vrienden profiteren.
De regels voor uitkeringen e.d. gelden voor iedereen, ongeacht afkomst of huidskleur
Houd ook rekening met het risico dat buren en/of jaloerse alleenstaanden de SVB tippen en dat de controleurs onaangekondigd op de stoep staan.
Weet dat je ze bij onaangekondigd bezoek niet binnen hoeft te laten, tenzij er een lastgeving wordt overgelegd van de officier van justitie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding